- mån 15 sep 2008, 11:35
#217956
Det är lättare att svara på dina frågor om du talar om varför det absolut ska vara XC tex, hur ska du använda den.
-Är det det för utseendet endast ????
-Det finns ju många bilar med samma utrymme tex V70, eller bilar som ligger bättre på vägen vinter och sommar tex V70AWD. Den är bra mycket stabilare även vid halka, det extra höjden gör bara XCn vingligare även i vinterhalkan, XC är endast bättre om du ska köra i riktigt djup snö på vägen, typ 20 cm vilket kanske månag gör i norrland.
-Om du inte ska köra i skogen eller potthålsgrusvägar så kommer inte en XC att slitas/pajja direkt mer än vilken V70 som helst.
XCn ligger ju duktigt högre i pris, för dessa pengar kan du ju också välja en V70 som är nyare/mindre mil/mer utrustad som alt. Extra luftmostånd kostar ju också extra bränsle.
-Höjden och svampiga fjädringen gör ju oftast färden mer komfortabel på extremt gropiga vägra också, på vanliga vägar är ju dock en vanlig V70 svampig nog för att suga upp alla gupp och du jämför med Audi, BMW osv.
I början funderade du på en trimmad variant, vill då blåsa på med 4wd på asfalt i rallytempo typ Impressa eller Quattro tex det sliter ju hårt på AWD.
R.E skrev: Den ser väldigt fin ut! // R.E
R.E skrev:Bland andra bilar som man får för samma pengar som en XC70 ( -03 / < 15.000 mil) kan nämnas:
• BMW 330xd ( -04 / 11.000 mil)
• Audi Allroad ( -04 /12.000 mil)
• Subaru Legacy ( -05 / 10.000 mil)
• Audi A4 Quattro ( -05 / 6.000 mil)
Det är lättare att svara på dina frågor om du talar om varför det absolut ska vara XC tex, hur ska du använda den.
-Är det det för utseendet endast ????
-Det finns ju många bilar med samma utrymme tex V70, eller bilar som ligger bättre på vägen vinter och sommar tex V70AWD. Den är bra mycket stabilare även vid halka, det extra höjden gör bara XCn vingligare även i vinterhalkan, XC är endast bättre om du ska köra i riktigt djup snö på vägen, typ 20 cm vilket kanske månag gör i norrland.
-Om du inte ska köra i skogen eller potthålsgrusvägar så kommer inte en XC att slitas/pajja direkt mer än vilken V70 som helst.
XCn ligger ju duktigt högre i pris, för dessa pengar kan du ju också välja en V70 som är nyare/mindre mil/mer utrustad som alt. Extra luftmostånd kostar ju också extra bränsle.
-Höjden och svampiga fjädringen gör ju oftast färden mer komfortabel på extremt gropiga vägra också, på vanliga vägar är ju dock en vanlig V70 svampig nog för att suga upp alla gupp och du jämför med Audi, BMW osv.
I början funderade du på en trimmad variant, vill då blåsa på med 4wd på asfalt i rallytempo typ Impressa eller Quattro tex det sliter ju hårt på AWD.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.