Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Du måste bläddra vidare manuellt.

Återigen så kostar ju vct2000 bra mkt pengar.
Vem vanlig dödlig vill lägg aut så mkt pengar för att läsa ut felkoder.
Visst kan du gära bra mkt mer med vct men ja problemet som jag ser är just priset
av kidde
hej

jag testade just att söka efter felkoder genom att hålla in read knappen och trycka 2 ggr på bakdimljuset tändningen var i läge 2, och fick det ej att funka på min bil en v70N awd 2001 . Är det så att den är för gammal eller ska det funka på alla v70N

mvh Micke
Användarvisningsbild
av jimDK
Hejsan Micke
fungerar på samma sätt på min 2004 (V70) och 2001 (S80) :???:
Har du kilometer/bränsle beräknar?
kanske är det kopplat till programvaran som beräknar den genomsnittliga forbruk och så vidare :roll:
Användarvisningsbild
av jimDK
grottleffe skrev: Motorn måste vara igång så funkar dom som det står checking på, tror jag.
njaaaaahhhh, tror jag inte :???:
PPC kan läsa felkoder om motorn inte är påslagen. Bara tändningen i läge 2, då har alla moduler spänning och är redo :)
mystisk...
av Edward
När man bläddrar igenom felkoderna med READ-knappen, kan man då också nollställa felkoder med CLEAR-knappen?
Intressant frågeställning!
Användarvisningsbild
av wissel
Edward skrev:När man bläddrar igenom felkoderna med READ-knappen, kan man då också nollställa felkoder med CLEAR-knappen?
Intressant frågeställning!
Enkelt svar = Nej det kan du inte.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]