Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Heatseeker
Haha ja det verkar som vi blir 3 st iaf som ska åka till Mullsjö!

Ska vi ta med egna stolar?
Kan man köpa starköl?
Kommer det serveras mat?
Paketpris på inträde plus mat och dryck?
av zillen
finns det utrymme att ställa upp raggarbilen med tillhörande termos någonstans i närheten?

jag kan även vara hygglig och låna ut mitt multiverktyg.. morakniven. så vi får lite garanti på blodiga scener. :lol:
av llesrof
Raggarbilar ställs lämpligast i Tidaholm. Fast där kanske de kommer bort bland alla andra raggarbilar. Knivar undanbedes då vi inte gillar sånt här. Defenitivt inte om de skall brukas i syfte att skada folk. Det vill vi inte ha. Underhållning är det ju hela tiden, alltså bilunderhåll. Vill ni roa er på annat sätt så går det bra, men det får ni ordna själva. Mata änderna vid sjön är en populär aktivitet. Sittplats finns för upp till tio personer. Familjerabatt ges vid uppvisande av ID-handling som styrker att ni är skrivna på samma adress. Öl serveras inte då det är en helt drogfri tillställning där även mindreåriga barn kan finnas närvarande. Sedan skall man inte blanda ihop alkohol och bilunderhåll.
Användarvisningsbild
av Perc
Jag kommer precis hem från att ha bytt det nedre fästet. Jämnare gångkultur och finare växlingar var resultatet. Det gamla var glappt och slut. Det skapades ju precis en ny tråd om saken men jag tänkte ändå följa upp här genom att citera mig själv:

Det undre är inte alls svårare att byta än det övre, bara lite jobbigare pga obekväm arbetsställning. Det är bara att skruva bort det gamla och bulta dit det nya. Sitter med två bultar i växellådan(?) och två muttrar i ramen.

Du ser den ena av dom två bussningarna i fästet genast du kryper ner och tittar under fronten på bilen. För att komma åt att jobba måste du lossa plasten under motorn, samma plast som du tar ner när du byter olja. Det räckte att lossa dom fyra främre skruvarna för att det skulle komma ner så långt så jag fick plats med verktygen. Bilen stod på på sina hjul på marken hela tiden, inga ramper eller dylikt.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]