Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fred skrev:Denna tråd skulle vara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket mer informativ om någon kunde lägga in lite bilder på berörda område!!! :P
Kunde inte sagt det bättre själv. Mycket snack - lite bilder :D
Motörhead skrev:Vänster bakdörr (förstås :) ), under listen som tätar mot taket så att säga. Listen ligger inklämd under en "fals" och rosten finns på undersidan/insidan av denna fals.
Vet inte om det blev så mycket mer begripligt....
Ah, ok. Behöver man ta bort listen för att se det?
Rosten jag har hittat är "ovanför" fönsterlisten, alltså om man vevar ner fönstret och drar ner listen.
Tyvärr vet jag inte hur man får med en bild i forumet.....men jag hade en synlig rostbubbla i överkant av dörren, dvs där dörren möter taket. När de fotade dörren hos Volvo-återförsäljaren så drog de ur listen och då syntes det mer rost där bakom.
Kollade min V70-04 igår, hade kollat på fel ställe, trodde det var runt glaset innan. Nu kollade jag på rätt ställe och tog bort listen och vad fann jag?
Jo, 3 ställen där färgen hade släppt och rosten kommit fram, låg rost på listen när jag drog bort den.

Åkte upp till volvo idag och visade den, dom hade aldrig hört talas om detta men dom tog kort och skulle skicka till volvo. Hoppas det blir godkänt för reperation för resten av bilen har inte en tillstymmelse till rost.

Patrik
ZipZero skrev:Misstänker att det är under den här listen som rosten smyger sig på...
Bild
Alldeles riktigt! Ser nästan ut som lite missfärging på mitten av falsen (brunt) på din bild.
På lackverkstan som tar hand om Volvo här i stan var det inget okänt fenomen alls.
uno83 skrev:Har ni någon uppfattning om hur mycket rost som krävs? Jag har lite rost där under listen, men ingen gravrost eller genomrostning.
Och och visa upp den. Har rosten väl börjat angripa metallen....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]

Synd att Mar-a-Lago inte hinner hamna under vatten[…]

rensade felkoden och provkörde bilen 80-100 k[…]

Trasig motorvärmare/slangvärmare