Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
underlig tråd detta , börjar med cruise contoll som inte funkar och övergår till ac kondensor och kamrem??
mycket underligt kan hända med elektroniken men att ac anläggningen eller kamremmen skulle ha något med fel på cruise controllens funktion låter ju helt otroligt ?? ??:-/ ?:-/
av mattiash
greeeken skrev:Jag undrar precis samam sak.
Är det verkligen en PPC felkodsläsare.

Sen undrar jag en sak.
Du skulle fixa ac samt kamrem o då skulle farthållaren fungera????????? Förstod jag rätt nu?

japp de bytte magnetventilen svart....heheh :mrgreen:
av mattiash
leiwi skrev:underlig tråd detta , börjar med cruise contoll som inte funkar och övergår till ac kondensor och kamrem??
mycket underligt kan hända med elektroniken men att ac anläggningen eller kamremmen skulle ha något med fel på cruise controllens funktion låter ju helt otroligt ?? ??:-/ ?:-/

ja när man väntar på svar så går ju andra saker sönder på bilen förstår du går ju inte lika fort med svaren här
som på en bilverkstad då passar man ju på att få ett paketpris som jag känade minst 8 000 kr på
av mattiash
jimDK skrev:
mattiash skrev:ja nu funkar farthållaren igen MAGNETVENTILEN VAR TRASIG
tack för att du skrev en lösning,. Jag måste säga att du har varit runt en del.
det är verkligen bra att ni lyckades! 8)
det fanns hål i condenseren? eller vad som händer med ett sådant?

ja man måste ju kolla runt och analysera , man fick ju många svar som inte funkade men nu går bilen som en skållad gris.......*S*
tills nästa problem dyker upp :-)-)
av mattiash
jimDK skrev:
mattiash skrev:ja nu funkar farthållaren igen MAGNETVENTILEN VAR TRASIG
tack för att du skrev en lösning,. Jag måste säga att du har varit runt en del.
det är verkligen bra att ni lyckades! 8)
det fanns hål i condenseren? eller vad som händer med ett sådant?

Ja kondensorn är en viktig pungt på ditt ac system och den dyraste med har jag märkt
den tål inte salt så är bra om du spolar av den med vatten för att få bort saltet
kolla på länken fick den sidan av grenholmskylservise visade minst 12 st kondensatorer som helt var förstörda av saltet

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=105

[img] http://www.autopower.se/galleri/frilans ... /3.jpg[img]
Användarvisningsbild
av jimDK
leiwi skrev:underlig tråd detta , börjar med cruise contoll som inte funkar och övergår till ac kondensor och kamrem??
leiwi, Mattiash har gjort en överenskommelse med verkstaden för att reparera alla saker på en gång. Det är nya magnetventilen (till turbo) som fick farthållare till funka igen :wink:

Tack for AC tipset, mattiash :)

Det passar allting ihop, eftersom magnetventil vanligen inte ger felkoder.

Dom ser ut att funka bra. Tack

Hej. Jag upptäckte att min xc60 Polestar engi[…]

Den stora annons-tråden

https://www.facebook.com/share/1ERJAw2sDs/?mibexti[…]

Tog på mig att undersöka grannens S60 f[…]