Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av åsaboe
Kungsholmen skrev: Löstes ditt problem Åsaboe? 6800 kr är i alla fall betydligt bättre än 15000 kr.
Jajamensan! Den går fortfarande hur fint som helst. Och dessutom: vid koll med Volvia visade det sig att det räknades som maskinskada, så jag kom undan med 2.000:- i självrisk.
av Jeppeboy87
Tjena, haft min bifuel i snart tre mån, men har nu fått samma problem med att den stannar, men bara när graderna ligger runt nollan. Har automatlåda, så det blir ju när ja bromsar, men även när ja bara släpper på gaspedalen. Håller på att få tag på verkstadskontakten, men det e svårt hehe. Är detta samma problem som ni duskuterat tidigare eller är detta något nytt med temperaturskillnaden?
av Fred
Hej Jeppeboy och välkommen till forumet!

Gasproblem är väldigt svåra att diagnostisera på grund av att trasiga komponenter ger ungefär samma symptom. Dessutom sätts väldigt sällan felkoder eftersom gassystemet är ett s.k. "piggy-back"-system.

Hur beter sig motorn när den stått still över natten och det varit kallt? Tar den lite längre tid på sig på startmotorn innan den tänder?

Förresten, är du med på forumgas.se?

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av CarMan
Nya V70II kör med piggy-back system, i V70N är det helt inbyggt i ECM, dock så fins ingen utbyggd deagnostick för systemet
av Gasklas
Hej.
Har problem med att min s60 inte vill gå gas.
Stannar efter en stunds körning och då får jag slå över manuellt till bensin.
Volvoverkstan säger att jag ska byta bränslefördelare ,kostar 6700 i deras bytessystem. Måste jag göra det, går det att reparera den? Kan jag göra det själv.
Har någon erfarenhet att köpa en begagnad?
Jag läste att någon bytt stegmotor, vad är det?
Tacksam för hjälp med detta.
Användarvisningsbild
av joel80
Gasklas skrev:Hej.
Har någon erfarenhet att köpa en begagnad?
Hej hej
Jag har inte någon kunskap i själva motorn och den delen.. men lite undringar.

Har du nyligen köpt din s60? Har du köpt den av en bilfirma?
Har du köpt den av en bilfirma och det här problemet uppkommit inom 6 månader räknas felet som ursprungligt enligt konsumentköplagen och du har rätt till att få det fixat utan kostnad.

Jo det är inte speciellt stort, nedan är[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]

Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]