Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Loblin
Hade också samma problem på bilen hemma (v70 2,5t -04)...att den bara stannade mitt på rutan!
Men jag skruvade loss å delade på den precis som ted.k sa innan...sen torka jag ur all gammal skit, rengorde med sprit å smorde upp det igen å sen funkade den bra igen.
Plasthjulet i motorn har bara ett läge så den kan man utan problem ta ut när man rengör...men tänk på att köra motorn med rattreglaget INNAN du monterar torkararmen, då kommer motorn att stanna i rätt hemläge!
Men sen hade jag otur å satte på torkararmen fel vilket resulterade i att den fastnade i kanten mellan plåten å glaset och de orsakade att hela plasthjulet i motorn "käkades upp" så nu har jag större problem(':???:')
av Kena
Har en -00as V70 med fungerande torkare, nånn som vill byta upp sej??? -04:as med trasig torkare accepteras.
Användarvisningsbild
av camaro69
Kena skrev:Har en -00as V70 med fungerande torkare, nånn som vill byta upp sej??? -04:as med trasig torkare accepteras.
Ahh Kena.

Du tänker göra en liten "pimpning" :wink:
av TomZaj
Det är inte bara Volvos bakrutetorkare som ger upp tror det är ett problem på många andra bilmodeller oxå, på min förra bil en Cheva Trans sport så gav den upp efter 7000 mil.

// Tommy
av toljun
Har en v70-04 där baktorkaren hade lagt av, den va trasig när jag köpte bilen.

Idag har jag haft isär motorn, den hade kärvat ihop och efter lite rengörning och smörja fungerade den åter. Glad i hågen monterade jag motorn och provkörde.

Allt fungerar förutom att armen stannar lite för tidigt. dvs ställer jag armen där jag vill ha den mitt i det svarta fältet så fortsätter den en bit ner på luckan innan den vänder. För att lösa detta fick jag justera upp den så att den står en bit upp. Irriterande. Tror inte det beror på att jag monterat nåt fel i motorn då den är "självjusterande"..

Några tips??
Användarvisningsbild
av niklas gson
BRUKAR ROSTA IHOP I BUSSNINGEN GENOM RUTAN.har man inte haft på motorn för länge så e det inga problem att fixa bara skruva bort armen på motorn försök att märka ut vart den har suttit genom att märka axeln o plattan med könslag..tog bara lös det o rengjorde hade problem o hitta rätt läge på motor o plattan till staget men det gick efter några försök. tog bara isär o rengjorde o smörjde axeln +bytte plastkonan som ska hålla axeln fri från salt fyll den med mycket fett så e det inga framtida problem..en ny hylsa kostar typ 35 kronor om den har spruckit av rost eller is....
av fat
Tack så mycket ted.k m.fl. för bra tips. Har inte hunnit ge mig på det än och jag har som sagt tummen mer eller mindre mitt i handen men jag ska ge det ett försök! ;)
av toljun
fick igång min igen.. MEN. det vita plasthjulet är slitet precis i vändläget så där ställer sig torkararmen om darrar tills man hjälper den så den går tillbaka.

Ska man behöva pröjsa 1000spänn för en beg. motor på skroten när allt man behöver är det vita plasthjulet? :cry:
Användarvisningsbild
av jakobsson
toljun skrev:fick igång min igen.. MEN. det vita plasthjulet är slitet precis i vändläget så där ställer sig torkararmen om darrar tills man hjälper den så den går tillbaka.

Ska man behöva pröjsa 1000spänn för en beg. motor på skroten när allt man behöver är det vita plasthjulet? :cry:

Inte då!!!

Betala frakten bara så skickar jag min gamla!!
av Loblin
Har också problem med ett slitet plasthjul så om de finns nån som har ett helt sådant liggande å vill sälja så är jag tacksam!!!
Bilen är en 04:a med hemläge på höger sida....men det kanske går lika bra med plasthjulet fån tidigare årsmodeller?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 26

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]