Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pam
Nu ger jag snart upp... Var på Biltema och köpte nya dämpare och monterade, men det hjälper inte. Funderar på om det saknas något men vet inte vad. Har köpt nya stopp också... Personligen tycker jag att bagageluckan öppnar sig alldeles för långt. Gångjärnen gör över dödläget. Har fotat lite...

Bild på den stora öppningen:
Bild

Här känns det som att det skulle vara någon till klack på staget som lägger sig an mot stoppet...
Bild

Samma som ovan, fast staget har inte lagt an ännu.
Bild

Någon som kan kolla på sin bil hur det skall se ut? Har tyvärr ingen att jämföra med själv.
Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
tyker så ser de inte ut på min bil men ska för säkerhet skull ut o kolla i morgon. på fredag ska min in på servce ja har exakt samm problem o då ska dom sätta i volvo orginal dämpare. ja skriver till baka då med resultat!
Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
Idag fick ja nya gas dämpare, vilken skillnad! nu går den så långsamt som den ska göra de e bara de att ja har inte fått mina stoppar ännu, bägge 2 var vist borta.
men j akan säga dig köp volvo orginal dämpare för de fungerar iallafall. sen vat ja inte om du har volvo orginal stoppar de du har ser onekligen lite låga ut!
av Pam
Jag har Volvo original dämpare och stopp... Men det hjälper inte det minsta...
av Pam
Är det ingen som kan fota gångjärnen på bagageluckan på en S60 (som inte har några problem) och lägga upp här?

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]