CarMan skrev:NyMaN! skrev:zenobia skrev:Håller med om att det finns en hel del pinsamma problem som inte borde finnas på en bil i den prisklassen. Kostar bilen en halv miljon så borde man kunna bygga nått som håller. Har full förståelse för att en ny bil under 100.000 kr kommer med lite "problem" men när bilen kostar fem gånger så mycket skall det ta mig f*n fungera.
Håller med fullständigt.......Och då snackar ja alla V70N inte bara V70R....
Jag är nöjd me min bil och jag har nästan alltid kört Volvobilar osv.......men det finns lite för många saker som JAG stör mej på.....Jag hade kunnat acceptera dessa saker på en bil för 100-150.000:-
Men inte på en ny Volvo V70 :!:
Det jag snackar om är inga stora problem.......men tillräckligt för att en (pedant) ska irritera sej.
För att inte tala om den fullkomligt totala inkompetens många av volvos bilmekaniker har eller inte har.... :?: :roll: Det gör ju inte saken bättre.
Nu säger jag inte att ALLA mekanikerna är dåliga....finns säkert bra oxå.....men jag tror tyvärr att det finns fler av den "dåliga" typen än den bra.
Volvo snackar ju hela tiden att dom vill tillhöra samma klass som ex BMW, Audi mfl.....
Men tyvärr, jag anser ej att dom håller samma klass.....iaf inte än.
Sen är det ju väldigt olika.......vad man som bilägare ställer för krav på en ny bil......i detta fallet V70
Men så kostar ju både Audin & BMW.n lite mer än motsvarande Volvon....men i detta fallet tycket JAG inte att det har någon betydelse.
Sånna irriterande saker som jag menar ska inte finnas på nån ny bil som "vill" tillhöra denna klassen som vi pratar om.
vad får du för bil idag för 100 000:-?
en V70 kostar ju 240 000:- det är ju inte mycke. grundbilen blir ju den samma, även om du lägger till elstolar, RTI & drag krog m.m. så slutsumman når öveer 400 000:-
får man en BMW i samma storleksklass för 240 000:- ?
& varför är alla så säkra på attt dom är tysta, dom flästa som utalarsig har ju inte haft en ny BMW
Tror det var lite så han menade, om man tittar på en grundbil på 240 000:- och en V70T5 AWD Automat RTI etc. så är det inte jättemycket som skiljer men helt plötsligt är priserna i nivå med ex. BMW och skall man ta ut de pengarna måste man ju även vara konkuranskraftig.
Jag har ett tips åk och provkör en Volvo T5 som gått 5000-8000mil. Åk sedan och provkör en BMW 530 med samma mil. Jämför hur slitaget känns och vilken bil som känns nyast.
Prisskillnad listpriser: Diesel BMW är c:a 30 000dyrare. Bensin: BMW är c:a 35 000 dyrare. Då är BMWn mer utrustning standard. Fri service, billigare reservdelar etc.
Det som Volvo har lyckats med är att andrahandsvärdet är grymt bra, speciellt på V70 så totalkostnaden blir högre på BMWn.
Min första Volvo V70R -04 är nog den bästa bilen jag haft. Trots BMW M5 E39 och andra bra bilar.