Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

din nya styrenhet kanske du ska täta lite extra då så du slipper problemet igen ? öppna skiten å fyll den med vaselin ^^
Nä men de kan ju vara en bra sak å göra så du slipper samma problem i framtiden, har de hänt en gång så lär de ske igen.
Djasp skrev:
Jago skrev:Har ett liknande problem med min xc90 D5 -05. I displayen står det "Antisladdsystemet tillfälligt avstängt.Service erfordras" Läste av felkoder och fick DEM 0007,alltså tryckgivaren i Haldexen. Nollade felkoden och den försvann,men meddelandet i displayen är kvar :???:
Kört med det ett par dagar och beställde en ny givare och tänkte byta den,men nu när jag kopplar upp mig så finns inte den felkoden alls,utan en annan,som jag givetvis glömde skriva ner. Men det var "Steering angle position" eller snarlikt.
Frågan är:Varför fick jag Dem 0007 från början? Ska jag byta givaren ändå när jag ändå köpt den?
Och vart sitter "steering angle sensorn"?

Jag hade samma felkod DEM0007 på min XC70-05 och det betyder felaktigt värde på trycksensorn. Det kan bero på felaktig tryckgivare eller felaktig pump som inte ger något tryck. Trasig pump ger felkod DEM0006. Kan också betyda att något är fel i styrenheten som tar i mot signalen från tryckgivaren. Om du ändå har den byt !

Jag (volvoverkstaden) nollade alla felkoder i VIDA, men om jag bläddrar i displayen säger den att felkoder fortfarande finns i DEM modulen.

Fungerar fyrhjulsdriften på din bil ?? Vilket ändå är det viktiga oavsett vilka koder du har.

Jodå awd`n funkar och har gjort det hela tiden. Hade den inne på verkstad och det var:Felkod på Bcm styrenhet AYC sensor ej kalibrerad.
Så efter en hjulinställning och kalibrering funkar allt som det ska
Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]

OTA 4.xx

Har ni fått OTA 4.xx ännu. Jag fick med[…]

Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]