Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
har du gjort en uppdatering efter du lagade pinnen till virvelspjället,det var man tvungen att göra sa
dom på volvo.Har du koolat att det inte nät rör lossnat(som det hade gjort på min) eller gott sönder.
av basberoende
volvofantast skrev:har du gjort en uppdatering efter du lagade pinnen till virvelspjället,det var man tvungen att göra sa
dom på volvo.Har du koolat att det inte nät rör lossnat(som det hade gjort på min) eller gott sönder.

Nej det har jag iofs inte gjort. Men enligt en tråd här på sidan så skulle man inte behöva det. Ska felsöka nu och se om jag hittar något fel annars så byter jag lmm och kollar.
av basberoende
volvofantast skrev:på volvo sa dom att spjället ställer sig i fel lägga om armen lossnar eller går av och då måsta man programera om den och nolla felkoderna.

Ok. Får ringa in till Volvo imon och be dom kalibrera den där jävlen igen då.
Bytte lmm, felet kvarstår.
Vet du vilket rör det var på din som hade lossnat?
av volvofantast
basberoende skrev:
volvofantast skrev:på volvo sa dom att spjället ställer sig i fel lägga om armen lossnar eller går av och då måsta man programera om den och nolla felkoderna.

kommer inte ihåg vad det hette men det gick under motor och upp bakom den,kan ringa till min mekaniker i morgom bitti och fråga vilket rör det var om det skulle hjälpa dig
av basberoende
volvofantast skrev:
basberoende skrev:

kommer inte ihåg vad det hette men det gick under motor och upp bakom den,kan ringa till min mekaniker i morgom bitti och fråga vilket rör det var om det skulle hjälpa dig

Det låter som tryckröret då från turbo till ic:n. Börjar bli trött på att den krabbar nu...
av basberoende
volvofantast skrev:Det kan nog stämma,hoppas att det ordnar sig för dig med bilen,inget roligt när man inte får ordning på det.
Jag var och kände på röret och kollade men kunde inte se något fel. Är jävligt trångt dock att komma åt på min då vinkelväxlen sitter i vägen då min är awd. Får bli en runda till volvo och kolla på det.

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]