Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kollade min V70 '04 (uttagen i juni '03) idag. Jag hissade ner fönstret och lossade listen, och när jag tittade underifrån så såg jag ganska mycket rost i den bakre delen av "fönsterkarmen". Är det "rätt" ställe, eller är det under tätningslisten som går runt dörren som man ska kolla?
Jag kollade även högersidan, och där var det inte alls likadant. Där var det pyttelite rost runt ett av hålen som är i plåten där, men inte alls på samma sätt som på vänsterdörren.
uno83 skrev:Jag kollade min V70 '04 (uttagen i juni '03) idag. Jag hissade ner fönstret och lossade listen, och när jag tittade underifrån så såg jag ganska mycket rost i den bakre delen av "fönsterkarmen". Är det "rätt" ställe, eller är det under tätningslisten som går runt dörren som man ska kolla?
Jag kollade även högersidan, och där var det inte alls likadant. Där var det pyttelite rost runt ett av hålen som är i plåten där, men inte alls på samma sätt som på vänsterdörren.
På min bil var det under tätningslisten som går runt dörren. Alltså vid överkanten på själva dörren. Hoppas din bil inte är lika angripen som min var!
Jag tror vi kan reda ut funderingarna om var på dörren rosten uppstår om någon av de personer i tråden som är drabbad har vänligheten att lägga ut en bild på dörren med en pil/uppmärkning på det drabbade stället. finns det en bild med både rost och ev lister bortplockade så är det ännu bättre.
Om man gör på detta viset så blir det ganska solklart för alla :)

Mvh mollan
Vänster bakdörr (förstås :) ), under listen som tätar mot taket så att säga. Listen ligger inklämd under en "fals" och rosten finns på undersidan/insidan av denna fals.
Vet inte om det blev så mycket mer begripligt....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]

Synd att Mar-a-Lago inte hinner hamna under vatten[…]

rensade felkoden och provkörde bilen 80-100 k[…]

Trasig motorvärmare/slangvärmare

På motorvärmarmodellen du har stå[…]