Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BM
Fred skrev:Jag tänker dessutom att har man gjort det en gång så gör man det säkert fler gånger. Har mycket svårt att tro att det är en engångshändelse...därför kanske det skulle vara idé att polisanmäla.
Försök till bedrägeri är straffbart!!!
Användarvisningsbild
av Mabuse
greeeken skrev: Länkarna TS länkat till kan ja inte få upp dock för att se mer info
Fixat första länken:

Länk 1

Länk 2

:!:

Edit: Prispåslaget efter skruvning av mätaren är ganska många 10-tusentals kronor. Man hade inte försökt sälja bilen med ett sådant prispåslag om man tänkte tala om att mätaren visar över 10'000 mil för lite... Ganska solklart bedrägeriförsök enligt min mening.
Finns det en straffpåföljd för en privat säljare att skruva/ byta mätare i Sverige och inte informera om det? Kan nån ge en laghänvisning till det vore jag glad.

Mvh
Vad kan man göra för att stoppa sådana här bedragare? Tipsa polisen... dom lär ju knappast ha tid. Sätta in en till annons på blocket och förklara att mätaren är skruvad... men det kostar ju pengar. Andra förslag?
Lite kärvt bevisläge. Backad körsträcka, visst, men när skedde det och av vem? Hur bevisa det? Blir garanterat nedlagt.

Mvh
stuffs skrev:Går det ens att skruva mätare på så nya bilar?? :S
De krävs väl en dator o lämplig programvara o sen får instrumentet den önskade mätarställningen. Men det går till olika på olika märken o modeller.

Mvh
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Det kan inte vara lågt bränsletryck de[…]

Lös jord i b230a

Om generatorn sitter på vänster sida om[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Låter som att jag har liknande fel på […]