Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Min koppling slutade knarra när det var kallare ute, eller om det var under en lång regnperiod. Vill minnas att de var när de var kallt. :)
av matzen10
Noodles skrev:Min koppling slutade knarra när det var kallare ute, eller om det var under en lång regnperiod. Vill minnas att de var när de var kallt. :)
Det låter som om grejerna därnere behöver fukt! Låter bra att stryka på lite lubricant.. 8)

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av jakobsson
henka35 skrev:Prova med 5-56, det brukar fungera på allt eller vanligt siliconspray.

/Henrik
Vid fästena på plastarmen? Oki doki prövar. Blir om inte annat en erfarenhet rikare.

Tackar tackar
Användarvisningsbild
av timewind
Kopplingen i min S60 2001 knarrar och knakar på ett mycket irriterande sätt.. Volvo påstår att det är "kopplingscylindern" som är sliten och vill ha 3000 för att fixa det. Är det sannolikt att ett byte av denna detalj hjälper? Bilen har gått ca 9000 mil.
Användarvisningsbild
av Ericsson
Samma här. Knarr i kopplingpedalen. PÅ bilbolaget i S-vall så påstod dom att det sitter en givare med fjäder alá bläckpenna på kopplingsreglaget och att denna måste bytas för att få bort knarret. Dock sitter den lite bängligt till så att dom undrade om jag kunde leva med det för det skulle kosta en slant att byta. Det knarrar fortfarande kan jag säga.
av Kena
-79:as 240 knarr, -85:as 740 knarr, -00:as V70(iofs gamla karossen) koppling och rattlagret(?) på alla 3, men det är ju enl. vissa inget vanligt fel....men vad räknas då som vanliga fel?
Användarvisningsbild
av Ringhede
Finns inga vanliga fel på en volvo bil om du frågar någon som jobbar på volvo

(finns säkert undantag)
Volvo V70N -00

Frågade om det var vanligt fel när jag köpte nytt gångjärn till tanklocket.
-Nej inte vanligt.

Samma med handbromsbackar
Samma med elventil till turbon (den lilla som sitter vid luftburken)

De måste gått en kurs där man mumlar

-Det finns inga fel på VOLVO
-Om något fel uppstår så gäller det
-Det finns inga fel på VOLVO
osv

Men som tur är har jag en som säljer reservdelar på Bilia
Han var inte med på kursen.
:D
mvh Roland
av Kena
Snacka om att leva i the land of förnekelse...
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har varit tvungen att smörja alla möjliga delar på både min och grannens pedalställ, och till sist fått tyst på eländet. Så nog skulle jag säga att det i alla fall inte är ovanligt...

/Thomas
Användarvisningsbild
av timewind
Angående knarr och knak. Jag har försökte smörja alla delar som jag kommer åt och som kan bidra till oljudet men utan resultat. Volvo rekommenderar att byta "kopplingscylindern" (huvudcylinder säger vissa) vilket kostar 3000 (hos volvo). Är det troligt att det hjälper?

Tacksam för svar!!

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]