Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
rob.nilsson skrev:Bilen är säkert helt ok......jag utgår ifrån det.

Men vill man bespara sig besväret med en massa tjafs när man senare skall sälja bilen bör man köpa en bil med dokumenterad service historia.
Detta är det enda jag varnar för =P

Jag menar handen på hjärtat ni som läser detta.....det försvinner väldigt många köpare direkt om en servicebok saknas.....kom inte o påstå något annat.
Marknaden är ju nästintill mättad på volvo bilar, så svensson tvekar inte en sekund på att titta vidare.
Eller anse att man har ett bra prutläge.

Visst kan man hitta rätt köpare säkert någon som är lika duktig på bilar och deras skick som greeken, men svensson i allmänhet tittar bara på det som 90% av befolkningen tittar på......färgen och serviceboken
Ja om vi säger så så är det klart man håller med även jag.
Säkert inget fel på bilen. men de många som kollar på just det du säger färg o bok.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Av min erfarenhet så frågar folk direkt, är bilen servad, finns service bok, sedan är det lite själv vad man tycker...

men jag skulle aldrig köpa en bil utan service bok, du vet ju inte vad som är bytt om det inte finns dokumenterad i auktoriserd versktad eller om det finns kopior på kvitto,

Kolla även besiktningar som bilen genom gått, finns inte papper på detta så kan du får kopia på det från vägverket, 0771 - 14 15 16.

Är det import så är det ännu värre med det...svårt att kolla upp, sedan beror det på , ska du ha bilen länge eller bara under nån period ? för det är svårt att sälja bil vidare utan s-bok...

Men skall du ha den så pruta på ordentligt....ring även volvo och kolla vilka servicar som är utförda hos de, om säljaren nämner att den servats på volvo, ge de reg:nr eller chassie nr...

Kan även kolla skicket på bilen, och känna efter..

Lycka till,
av Kena
Kolla med Sbp, de kan skicka bes. protokoll så har du koll på hur långt bilen gått vid varje besiktning ivf.
Användarvisningsbild
av cobrajet
Jag menar handen på hjärtat ni som läser detta.....det försvinner väldigt många köpare direkt om en servicebok saknas.....kom inte o påstå något annat.

Alldeles riktigt,jag skulle INTE köpa en så pass ny och relativt dyr bil utan servicebok,oavsett hur kunnig eller okunning jag är på att skruva bil.
av v70 2,5T - 99
jösses 140 000 :- :roll: är inte det lite saftigt

jag funderar på att begära 125 000:- för våran " 2003" ( MY 2000 )

precis 5 000 mil ,2,4t - steptronic , sporthelskinn ( el ) , lammin. rutor , luftkvalitetsystem, en ägare/ brukare , textil samt plastmattor , bagagrummsmatta , 4 * stänkskydd sedan ny ( fin lack ) , 17 " Thetys , 16 " alu med dubb , urkopplad airbag högerfram ( barnstol )
föredetta utställningsbil .... såldes som nybil våren 2003

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=20603

är jag helt ute o "cyklar " :roll:
Användarvisningsbild
av Degnell
Tack för alla svar. Jag har tagit en funderare och kommit fram, precis som ni säger, till att det blir en risk att köpa bil utan bok. Har hittat en s40n 2,4i -04:a som jag eventuellt skall slå till på. Jag kommer dock återvända till detta forum lite då och då eftersom det är högst intressant att läsa om alla mystiska fel och kunniga svar. Graden av allmänbildning inom bilar i allmänhet och volvo v70/s60/s80 i synnerhet öker för varje besök. God Jul på er:)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]