Nää men jag ser på tempmätaren inne i bilen att den är ovanför bottenläget, märker att motorn kommer upp till "lagom" snabbt och att bensinförbrukningen är lägre när jag har motorvärmaren inkopplad
Och idag fick jag tips att köpa insprutningsrengöring. Kan vara att det varit råkallt och regn så länge som gör att den är "ojämn" i startbeteendet. Vad tror ni kloka om det ?
Egentligen lite långsökt. Det är 5% etanol i all standardbensin som säljs. Det bör ta upp den eventuella kondens som bildas och etanol brinner även om det är upp till 15% vatten i det. Och moderna bilar har så effektiva bränslefilter som effektivt stoppar alla större föroreningar i bränslet. Så om du har ett någorlunda nytt bränslefilter så tror jag inte det har haft så stor inverkan. Har du någorlunda fräscha tändstift?
Ja tändstift byttes vid senaste servicen, bara drygt 6 månader sedan. Och bränslefiltret är också ganska nytt. Nu verkar det inte spela någon roll om bilen haft motorvärmaren på eller är kall, den startar bra oavsett