Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
CEM kan klonas till en begagnad som du köper förslagsvis på en skrot. Jag tror Volvo har de möjligheterna nuförtiden med. Dit behöver du nog ha bilen med dig i så fall. Ring och hör efter! Annars finns det folk här på forumet som har den kunskapen ;-) Dock behöver du skicka boxarna i så fall. Finns även någon på blocket som säljer den tjänsten dyrt...
av andy78
valln skrev:
wissel skrev:Din slutsats, 740 klarar batteritest då ?
Vet du hur detta test görs o går till ?
I rest my case. ;-)
Kan du visa mig en källa på tillförlitligheten av ett belastningstest enligt dina utsagor?

Hur vanligt är det med en sådan testmaskin på volvoverkstäder?
Säkert jättevanligt å har de inte en så är det dags att skaffa fram en eller lägga ned verksamheten.
Brukar tom finnas där batteriet säljs, hade en Midtronics personligen som vi fått av leverantören för att testa batterier som kund reklamerar.
Verktyget var suveränt sparade tom pengar åt kunder som hade för vana att köpa nytt batteri när det egentligen var generatorn som det var fel på eller något annat som drog ur.
Kolla jordflätorna, panikköpte en 343 en gång och ta mig fan allt strulade på den och det mesta löstes när jag monterade en jordfläta mellan motorn och karossen ,hade aldrig funnits någon.

Ett riktigt långskott som billigast lollas med en startkabel.
Hjälpfjäder till koppling

Ja nån som vet? Hur nödvändig &a[…]

Passar V70-dragkrok till XC70?

Som rubriken säger, kan jag köpa en delb[…]

@Steffe3 , Ja det är trist Bra att de lä[…]

var vilar du domkraften "under"?