- tor 14 sep 2006, 22:02
Hört talas om ordet krocksäkerhet ?
Har du själv någon erfarenhet av en 100 000:- bil ? Någonsin kört eller suttit i någon ?
Du menar alltså att det är samma kvalitet och känsla i en sådan bil.
Betyder alltså inte "Du får vad du betalar för" något.
Överlag är en dyrare bil mer påkostad vad gäller material man använder,klädsel,stolar,interiör,hjulupphängning,isolering....... ja som du märker kan listan göras lång.
zenobia skrev:Ganska dålig jämförelse faktiskt :roll:CarMan skrev: vad får du för bil idag för 100 000:-?Slå upp närmasta dagstidning så ser du att det finns en del tillverkare som säljer sina nya bilar för under 100.000 kr
Jag har inte påstått att den billiga tillverkaren är Volvo.
Vad jag påstår är dock att det finns biltillverkare som kan ta fram en bil för 100.000 kr med samma garantier som Volvo. Dessutom håller deras bilar minst lika bra som Volvos.
Vad jag opponerar mig emot är varför Volvo inte kan göra en bil som håller betydligt bättre än vad dom gör. Speciellt när dom tar fem gånger så mycket som den tillverkaren som säljer för 100.000 kr
Som det är idag har inte den dyra Volvon fem gånger högre kvalité, trots att priset är fem gånger så högt.
Hört talas om ordet krocksäkerhet ?
Har du själv någon erfarenhet av en 100 000:- bil ? Någonsin kört eller suttit i någon ?
Du menar alltså att det är samma kvalitet och känsla i en sådan bil.
Betyder alltså inte "Du får vad du betalar för" något.
Överlag är en dyrare bil mer påkostad vad gäller material man använder,klädsel,stolar,interiör,hjulupphängning,isolering....... ja som du märker kan listan göras lång.
/Frigge
Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds
Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds