BG skrev:Det talas mycket om missar här och missar får inte hända, men vi kommer aldrig undan att det kommer att hända igen. Vad ingen talar om är hur ofta den egna verkstaden gör något extra. T.ex. självmant tar bort oljefläckar som vi själva gjort på ett ljust skinn, gratis. Byte av torkarblad fram och bak på en tio månader gammal bil efter man bytt en trasig torkararm bak på garanti, gratis godwill. Man har lagt i stenskott gratis, ja ajg kan göra en lång lista och har säkert glömt mycket också genom åren.
Finns det fler som fått något extra någon gång och vad beror detta på????
BG/2,5T
det skulle vara väldigt intressant .. att höra vad som egentligen ingår i en volvo service ? Alltså vad kunden tror ingår. och vad han tror är bonus.?
Nu ska vi se.. förvisso jobbade jag sist på Opel som märkesverkstad.. men..jag listar på ditt inlägg om det är okej?..
*självmant tar bort oljefläckar som vi själva gjort på ett ljust skinn, gratis.*
Det ingår att göra rent i efter sej i servicen.. även att lämna ett snyggt intryck.. det lämnar man inte.. om man lämnar fläckar.. ALLTSÅ.. fläckar bort.. ingår i varje service under normalfall.. dock rekondar man alltså inte..
*Byte av torkarblad fram och bak på en tio månader gammal bil efter man bytt en trasig torkararm bak på garanti*
Får jag krasst förmoda att det ingår ändå i ett servicemeddelande eller så gör man det för att det ser fördj.. ursäkta utrycket.. ut att ha en perfekt baktorkare men kassa framtorkare? Det dras på goodwill..ur garantin.
*Man har lagt i stenskott gratis*
Om man ska följa serviceboken på opel ska man göra en utvärdering av din lack varje år.. är där skador i din lack vid servicetillfället så ska jag lägga i dom med penna och notera dom. Har du t.ex rostskyddsgarantin kvar ska jag även spruta din bil under på känsliga ställen med ett anvisat rostskyddsmedel så det inte ska uppstå något.
så egentligen gör verkstaden nåt som dom faktiskt ska göra?.. eller så är det lilla mindre kvalitetstänkande märket opel bättre i sina serviceprogram?..