- ons 06 jan 2010, 13:44
Så det ska mycket till för att det ska vara LMMen.
Det konstiga är ju att det är ju inte samma fel på bilen nu som det var när jag hade original spjället i, den beter sig ju helt olika och det enda jag gjort är att byta spjäll.
Originalspjället: Bilen gick bra men va kinkig vid kallstarter.
Atech2 spjället: Funkar klockrent att starta även vid -30 grader men går inte som den ska alls.
Hade det varit nåt annat fel än spjällen så borde väl inte bilen bete sig så annorlunda när man byter spjäll, felet som fanns vid original spjället finns inte överhuvudtaget nu och tvärtom med atech2 spjället.
En del har ju sagt att man ska kolla batterispänningen, det ska jag göra senare idag då jag ska låna ett batteri av en kompis och prova, är det felet så blir jag enormt glad, men låter ju extremt underligt.
finnepower skrev:Varit med om en liknande grej på en S60 T5.a.Jag har lånbytits LMM med en kompis och hans bil gick klockrent med min LMM och min gick precis likadant som innan med hans LMM.
Motorn gick precis som din. Så vi köpte ett spjäll på skroten, den nyare. Monterade o lämnade in på bilia för reload. Bilen gick nu sämre än innan.
Luftmassemätaren va bytt ca: 2 månader innan så vi trodde inte de va den.
Testade med o sätta i en ny LMM och bilen gick klockrent.
De va alltså inget fel på gasspjället från första början.
Så det ska mycket till för att det ska vara LMMen.
Det konstiga är ju att det är ju inte samma fel på bilen nu som det var när jag hade original spjället i, den beter sig ju helt olika och det enda jag gjort är att byta spjäll.
Originalspjället: Bilen gick bra men va kinkig vid kallstarter.
Atech2 spjället: Funkar klockrent att starta även vid -30 grader men går inte som den ska alls.
Hade det varit nåt annat fel än spjällen så borde väl inte bilen bete sig så annorlunda när man byter spjäll, felet som fanns vid original spjället finns inte överhuvudtaget nu och tvärtom med atech2 spjället.
En del har ju sagt att man ska kolla batterispänningen, det ska jag göra senare idag då jag ska låna ett batteri av en kompis och prova, är det felet så blir jag enormt glad, men låter ju extremt underligt.
- By XRay89