Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobzter
Allstå kör du bilen om de är nu så att hela jäkla oket rör på sig?
för om de verkligen rör på sig så är de ju något som är av i fäst anordning. Har du tagit bort oket och kollat?
av Motörhead
Kolla bultarna till själva "bygeln" som oket sitter på så inte de är dåligt dragna. Den som bromsklotsarna sitter på.
av Mobbe
Rör sig bromsoken har Någon glömt styrsprintarna för bromsoken eller bultarna för okens fästbygel. Eller om det nu är möjligt monterat fel bromsbelägg.
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Tror inte att det är oket som flyttar sig, däremot kan jag mycket väl tänka mig att beläggen på handbromsen har lossnat, eller i alla fall ett belägg på ena eller andra, eller båda sidorna, så att när du drar i handbromsen så glider bilen bak tills det ena belägget tar emot det andra. Jag hade så på min, bytte beläggen i sommras på bägge sidorna, har inte haft detta problem sedan dess.
av Mobbe
Fick lust att skicka in en brandfackla.
Om oket rör sig när handbromsen är åtdragen när man gungar bilen fram och bakåt eller vrider på hjulet får jag känslan av att något annat bakom navet är illa.
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Bra jobbat Tomsa, ett klassiskt skol exempel i hur man dödar en tråd.

:-)-)
Laddinställningar i sensus

Har inte sett några laddningsinställnin[…]

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]