Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Xuri skrev:
de står ingenting om att bilen är låst eller i sömnläge så jag förutsatte inte de :P
dom flesta vet inte de, lika bra å skriva för mycket.
så länge bilen inte är i rätt läge kan vi sitta å gissa hur mycket som helst.

Mvh Jens
Nä kanske har du rätt men det känns underligt att man skulle komma på tanken att mäta om den "drar" nåt när man har dörrar,luckor och halvljuset på och ändå säga att den är avstängd men vi är alla olika :D
av Xuri
tomsa skrev:
Xuri skrev:
de står ingenting om att bilen är låst eller i sömnläge så jag förutsatte inte de :P
dom flesta vet inte de, lika bra å skriva för mycket.
så länge bilen inte är i rätt läge kan vi sitta å gissa hur mycket som helst.

Mvh Jens
Nä kanske har du rätt men det känns underligt att man skulle komma på tanken att mäta om den "drar" nåt när man har dörrar,luckor och halvljuset på och ändå säga att den är avstängd men vi är alla olika :D

Så länge bilen inte är låst å larmad går den inte ner i rätt läge å då blir de inte rätt mätning heller.

1 fel å 1 rätt blir inte helt rätt ?

Jag tvivlar faktiskt lite på att han har något som drar 5980mA... å därför tvivlar jag också på att bilen var i sömnläget.
dom flesta stressar på å mäter direkt.
av jonro3
Sorry. jag har inte varit så aktiv sedan jag skrev inlägget. Tack för alla tips!

Bilen är i Spanien så därför har det inte varit så bråttom. Han upptäckte problemet genom att batteriet dras ur under natten. Först bytte han batteri och samma sak hände, när jag var nere i Spanien i Maj så mätte jag förbrukningen med stängda dörrar all elektronik avstängd ingen nyckel i låset, men bagageluckan öppen och då drar det ca 6A.
Jag ska göra som du säger "tomsa" plocka säkring för säkring och se om det försvinner.

Mvh Roger
Förfrågan urklipp ur VIDA

Hej, jag söker skisser där man ser delar[…]

20250816_143203.jpg Hittade 4st Njord fälga[…]

Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]