Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hemglass
Ser att sensorerna är 25 mm (skallen). Är det någon som vet hur stora skallarna är på Volvo.s originalsensorer ? :?:
Användarvisningsbild
av hemglass
Brainded skrev:Vart bor du?

Har du någon aning om vad det kan tänkas att posta ett dylikt paket?

/Anders
Jag bor ca 45 mil norrut från Sundsvall (närmaste biltema). Jag förstod vinken , tack tack . ;-) Men jag gjorde slag i saken och beställde från http://www.parkeringssensor.se , de har , som HenBro skrev, en bättre högtalare. :-) :wink:
Användarvisningsbild
av hemglass
En annan fundering är egentligen placeringen av sensorerna. Eftersom jag har en silverfärgad (ljus) bil och sensorerna är mörka (visserligen lackeringsbara, men man kan tappa funktionen delvis vid för tjock färg :-)) så skulle placeingen vara mer lämpad bakom den svarta (övre) plasten, just under bagageluckan 8) , men jag har inte sett någon volvo som har de placerade där, måste finnas någon orsak när de monteras på den lackerade plasten (samma som bilens färg) :) är det enda stället som de skulle fungera på ? :?:
av HenBro
Jag har inte hunnit få dit mina än men jag tänkte lacka mina och sätta dem där det enligt utsago är markerat annars får man väl måta in dem. Det verka vara för mekigt att sätta dem i plasten plus att sensorerna är högblanka svarta och det är ju knappast plasten.

De utanpåliggande volvo orginal som jag sett är mycket större än de från Parkeringssensor och monteringsanvisningen visar att 31 mm hålsåg skall användas. Jag tror dock att den nya eftermonteringsbara från Volvo är mer infällda än de var varit. Se monteringsanvisningen http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... DocId=1450

/H
av jimjam
Hej. Många frågor blev det.

Biltemas en den billigare mod med 4st sensorer och pip funktion.
Det finns en dyrare mod med någon slags dist mätare också, fast den vill man inte montera i panelen!
Givaren sticker inte ut spec mycket och dom är ganska släta i kanterna mot kofångaren. Om man jämför med volvos orginal mod givare som sitter runt års 03-05 så sticker dom ut otroligt fult.( nästan som grodögon) Dom skulle inte jag vilja ha på min bil.

Borren följer med så det är bara att köra igång. Angående hörn placeringen av givarna så är det olika satt på volvos mod beroende på års mod. Jag satte min lite högre i hörnen mot dom andra givarna.

Central enheten monterade jag på vänster sida vid säkringsboxen. Pip enheten monterade jag uppe vid högtalaren.
Strömmen kopplad på backljuset.

Jag är helnöjd med dessa och dom fungerar även vintertid.

Angående lackeringen så spelar det ingen roll angående tjockleken på lacken. Dom fungerar ändå. annars så skulle plasten även skärma av funktionen.

Det blir ett klart lyft på bilen samt att det underlättar när man ska parkera.

Lycka till.

//jimmy

PS! Biltema är inte alltid så dumt:
av HenBro
Har du möjligtvis någon bild på din installation jimjam?

/H
Användarvisningsbild
av hemglass
Jag skulle också vilja se den.... :lol:
av jimjam
Fixar en bild i kväll.

//Jimjam
Användarvisningsbild
av hemglass
Äntligen så blev det kväll :lol:
av jimjam
Kommer.
Jag har precis börjar att renovera upp rummet dator står i så den är nerkopplad för det mesta.
Med den kommer Mon -tis.

//Jimjam
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy