Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Det var lite problem med själva installationen av programvaran men det löste sig.
Senast redigerad av 1 TomasL, redigerad totalt 0 gånger.
av TomasL
Att tänka på kan ju också vara att Dice'n tar sin spänningsmatning ifrån bilen så det kan vara bra att ansluta en laddare under tiden man grejar. För den drar rätt mycket ifrån batterit.
av KnotVillage
Det är ju tvärnint på 64 bit men det kan ju inte vara låst till XP. W7 32bit ultimate. Kan ju installera XP mode annars.
av TomasL
Vida version 2011A är den första versionen av programmet som har uttalat stöd för Win7pro eller "högre" dock ej 64-bit.
Det har varit problem med att få det att fungera i virtuella maskiner.
Användarvisningsbild
av greeeken
Har installerat på win7 ultimate win 7 enterprise o det har alltid fungerat.
Kan hålla med om att det vore ju bra om det fanns info om det fungerar med bluetooth
av TomasL
TomasL skrev:Vida version 2011A är den första versionen av programmet som har uttalat stöd för Win7pro eller "högre" dock ej 64-bit.
Det har varit problem med att få det att fungera i virtuella maskiner.
Kollade specen nu och det ska även fungera i 64-bitar Win7pro eller "högre".
av TomasL
Jonas_latt skrev:Passar på och slänger in en fråga.
funkar denna läsaren andra bilar än Volvo också?
Teoretiskt sett, nja skulle jag säga.
Den kan läsa dom standardiserade motorkoderna på andra fabrikat men då gäller det att hitta ett annat program än Vida som fungerar ihop med Dice'n.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]