- ons 13 apr 2011, 18:23
Bråken om spjällen var bl. a att många har rasat efter ganska korta mil, som på min S80. Över 1kr/körmilen!!! Samt att Volvo stod för fiolerna i USA, men i Sverige fick kunden själv betala.
Gul klisterlapp på undersidan/baksidan av spjället så är det bytt. På min S80 byttes spjället vid inte ens 9000 mil, grannens V70 -01 har gått drygt 30,000 mil med samma, vita spjäll. Jag bytte på en kompis V70 -00 o den hade gått 26,000 på det gamla, vita, spjället innan jag bytte till ett gult. Det varierar alltså rejält.
dalldall skrev:ok, var lite det med spjället jag var ute efter, hittade inget på forumet om det, säkert jag som inte letade tillräckligt! så 02- har bosch!?! men nån som har en aning hur länge dom håller? vågar man köpa en högmilare?Spjällen är inte nån större fara nu. De spjäll som var veka, har gett upp för länge sen.
Bråken om spjällen var bl. a att många har rasat efter ganska korta mil, som på min S80. Över 1kr/körmilen!!! Samt att Volvo stod för fiolerna i USA, men i Sverige fick kunden själv betala.
Gul klisterlapp på undersidan/baksidan av spjället så är det bytt. På min S80 byttes spjället vid inte ens 9000 mil, grannens V70 -01 har gått drygt 30,000 mil med samma, vita spjäll. Jag bytte på en kompis V70 -00 o den hade gått 26,000 på det gamla, vita, spjället innan jag bytte till ett gult. Det varierar alltså rejält.
Volvo S80 2,4 170hk, -01
Neo ProLink PODVOLHUV2
3x Bosch big knick xenon-konvert
Söker sidobakrute-rullgardiner
Neo ProLink PODVOLHUV2
3x Bosch big knick xenon-konvert
Söker sidobakrute-rullgardiner
- By Kermit75