Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LaRy
När jag monterade mitt drag för ca 2 år sedan fanns inga drag för -05 och framåt i ex.vis Biltema's katalog. Motiveringen var att de uppfyllde ej de nya direktiven som skulle gälla för nyare bilar och kunde därför ej säljas. Efter diverse samtal till Vägverket fick jag beteckningen på dåvarande och kommande direktiv. Jag har själv sett att man nu kan köpa drag från de av vägkung angivan firmorna och även sett att dessa nu uppfyller de nya direktiven. Så min information om t.o.m. årsmodell -05 var tydligen ett övergångsproblem tills man hunnit testa och eventuellt förbättrat för att uppfylla de nya direktiven.
av OS74
Intressant tråd, alltså är det inget problem att använda en alternativ dragkrok, eller inte är det rätt förstått? (för 2005, 2,5T business plus). Monteringen såg inte så farlig ut.

Vad rekommenderar ni för dragkrokar förutom original? Vad kostar ett delbart drag, och är det endast VOLVO som har det alternativet?

Eftersom ingen har kommenterat det antar jag att montering av oljekylare inte är ett krav och inte kontrolleras i besiktningen?

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]