Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drop
Fred skrev:
wissel skrev:"Hur gör jag för att få den till ett bättre pris är det bara att skriva vid köp att jag är medläm här?

Wissel du hade även köpt biltemas OBD hur funkar den."

Biltemas funkar perfekt men bara på "motorsidan" PPC läsaren tar som sagt rubbet.
Tror inte att PPC läsaren tar äldre bilar än 2001. Köp en själv, du ångrar dig inte jag lovar. :-)-)
Jag mailade till BSR och frågade hur jag skulle "bevisa" att jag var medlem här och fick svaret att: "Tja, bara det att du känner till rabatten får vi väl anse som bevis nog"! :D BSR i Järfälla är kanontrevliga, kan inget annat än att rekommendera dem och deras PPC-läsare!

Deras trim har jag tyvärr ingen erfarenhet av, de har inget trim till min Bi-Fuel... :cry:

Mvh
/Fred
Fick du även rabatt i butiken (Återförsäljare) eller är det bara om man köper på webben
Användarvisningsbild
av Funk
drop skrev:
Fred skrev:
wissel skrev:"Hur gör jag för att få den till ett bättre pris är det bara att skriva vid köp att jag är medläm här?

Wissel du hade även köpt biltemas OBD hur funkar den."

Biltemas funkar perfekt men bara på "motorsidan" PPC läsaren tar som sagt rubbet.
Tror inte att PPC läsaren tar äldre bilar än 2001. Köp en själv, du ångrar dig inte jag lovar. :-)-)
Jag mailade till BSR och frågade hur jag skulle "bevisa" att jag var medlem här och fick svaret att: "Tja, bara det att du känner till rabatten får vi väl anse som bevis nog"! :D BSR i Järfälla är kanontrevliga, kan inget annat än att rekommendera dem och deras PPC-läsare!

Deras trim har jag tyvärr ingen erfarenhet av, de har inget trim till min Bi-Fuel... :cry:

Mvh
/Fred
Jag köpte hos lokal återförsäljare och fick rabatt..

/Thomas

Fick du även rabatt i butiken (Återförsäljare) eller är det bara om man köper på webben
av Fred
drop skrev:Fick du även rabatt i butiken (Återförsäljare) eller är det bara om man köper på webben
Jag mailade, som sagt först för att få bekräftelse. Sen har jag för mig att jag ringde, kanske för att kolla att de hade dosan på lager...och sen åkte jag ut till dem och köpte den. Det var inga problem med rabatten! Och som sagt, de är grymt trevliga! :D
av alan
Ni som har båda felkodsläsarna, vad rekomenderar ni om man har en V70 classic. Och vad kostar BSRá med rabatt?
Användarvisningsbild
av wissel
Hej alan.
Jag får nog erkänna att jag använder PPC läsaren numera, då det kanske finns andra felkoder som jag skulle missa med Biltemas läsare :lol:
Men OM jag skulle få felkoder så skulle jag göra avläsning med bägge och se skillnaderna om det finns några :P
Användarvisningsbild
av Tomten00
Tjena!

Noterade att koderna slutade vid REM, har du resterande koder oxå att lägga upp på övriga styrenheter?? :P tack på förhand!
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]