Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken tur du har haft finnepower, som kunde göra en sån fin affär. Det gläder säkert trådskaparen. :wink:

damon, det skulle uppskattas om du gav feedback beträffande motorfelet.
camaro69 skrev:Vilken tur du har haft finnepower, som kunde göra en sån fin affär. Det gläder säkert trådskaparen. :wink:

damon, det skulle uppskattas om du gav feedback beträffande motorfelet.

Förstår om du blir svartsjuk camaro 8)
kan inte ge så mkt mer feedback
Jag hade den hos Rejmes för ca 2 veckor, jag beskrev symptomen på samma sätt
som jag gjorde överst i denna tråd.
Fanns inga felkoder att härleda till det, bara ett gäng intermittenta pga emissionslarm
som kommer och går, dom raderades.

Magnetventil som någon tipsar om, jag tipsade volvomekanikern om den i telefon igår
han säger att om den är trasig så finns alltid en felkod, och det fanns ju ingen.

tipsade om LMM oxå och angående den säger han att den kan trilskas och inte ge felkod
trots att den kan vara paj, så idag ska jag ta mig till Volvo och se hur LMM mår!

Mycket lutar väl åt den...mer info följer !

Mvh N
damon skrev:Men tack 800 spänn på blocket !
Då menar du en beg som i princip kan gå sönder efter 3 mil då?

Strunt samma, hade du samma problem som jag och dom avhjälptes
efter byte av LMM?

Nej helt ny va den! Killen som jag köpte den av bodde i gbg. Efter jag köpt min så höjde han priset till 950kr så han hade nog flera. Min bror hade liknade problem som dig på sin bil, gelkodade på gasspjäll och luftmassemätare. Bytte spjället men de hjälpte inte. Bytte LMM och den går som en klocka
Feedback:
Har nyligen varit och fått felkoder avlästa och nollade.
Fanns 2 felkoder den ena har jag själv "fixat" dit då jag kopplade ur LMM och provkörde.
Den andra fanns även för 2 veckor sedan, hmm bränslegivare högt tryck tror jag det var.
Hursomhelst så var den felkoden återkommande då detta är andra gången på kort tid som jag fått felkoder avlästa och nollade.

Så imorgon har jag tid 10:00 för att byta den givaren som kostade 1850 spänn.
Han ger tyvärr inga garantier för att det är den, men som läget är nu måste jag få till
detta, då det snart är dax för semester :=)

För er intresserade, jag hör av mig om resultat !
damon skrev: Magnetventil som någon tipsar om, jag tipsade volvomekanikern om den i telefon igår
han säger att om den är trasig så finns alltid en felkod, och det fanns ju ingen.
Osäker om det är magnetventilen som spökar, men NEJ det ger inte alltid felkod!

/L
@ damon, har du plockat bort det öppna filtret och ditt s k chip?

Kan ju vara bra att motorn har originalprylar för att eliminera ev onödiga extrautgifter. :wink:
Loner skrev:
damon skrev: Magnetventil som någon tipsar om, jag tipsade volvomekanikern om den i telefon igår
Osäker om det är magnetventilen som spökar, men NEJ det ger inte alltid felkod!

/L

Volvoteknikern sade väl något i stil med att den brukar alltid ge felkod !
Kan ju tolkas på lite olika sätt.

Mvh N
Extra ljus

Ja, paketet med dongel och powerunit.

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]