Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror jag hittat det som skallrade/vibrerade. FIck problem med växellådan idag, och tittade då under bilen igen som vanligt..det var något märkligt ljud som jag inte hört tidigare...då när motorn var igång och solen blänkte mot plåtarna noterade jag att en fyrkantig platta mitt mellan framhjulen vibrerade rejält. Måste ju bara ha varit den som orsakat allt detta! Ska försöka svänga förbi någonstans imorgon där jag kan få detta åtgärdat.
Har varit under bilen och kikat nu. Det var den lilla rektangulära lådan som sitter mitt på bilen mellan framhjulen. Den är väl ca 30cmx20xmx4cm. Tror den hör till fyrhjulsdriften. En bult hade gått av helt där och den satt nu kvar endast i den andra bulten som var lös...drog åt den lösa bulten och därefter återkom det vibrerande/skallrande ljudet igen. Vid nästa service ska jag be dem sätta dit en ny bult. Förstår inte hur denna bult kan ha gått av? Och vad hade hänt om jag tappat lådan?
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]