Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
LappenNorr skrev:
VolvoB20 skrev:Tycker volvos löstagbara är så himla ful när den är bortmonterad med det megastora skyddet... så jag tar heller fast krok.
Sambon har en BMW där syns det inte alls att det finns löstagbart drag.
Megastora skyddet...... du måste skämta det är väl inte spec stort. Ett tips till dig !!! BYT BIL OM DU INTE ÄR NÖJD
Hehe smaken är ju delad liksom baken
Varför ska jag byta bil ???? Jag är ju helnöjd med det fasta draget, kan bara inte motivera mig att lägga en massa tusingar extra för något som jag inte tycker är snyggare.
Användarvisningsbild
av MathiasS
Vilka eftermarknadsdrag finns (ej nödvändigtvis orginal) som ger max släpvikt 1800kg precis som volvokroken? Jag hittade något frabrikat på blocket men där var max dragvikt begränsad till 1600kg (detta är en xc70).
av krippa
Jag tycker det är hugget som stucket:

Med löstagbart drag slipper man skita ner sig på kulan ifall man glömt sätta på skyddet.

Med fast skyddar man sig från påkörare bakifrån men i gengäld så om man råkar backa på någon så kan man göra större skada.

Löstagbart är lite snyggare men en nackdel är att om man som jag förvarar den löstagbara delen under bagagerumsgolvet så är det inte så kul att komma på att man ska ha släpet när bilen är fullastad.

Man måste också komma ihåg att låsa löstagbara delen så att den inte riskerar att bli stulen när den sitter på bilen.

Med fast är det lättare att bara hänga på släpet när man behöver medan man med löstagbart måste först montera draget. Det kan vara en viktig minut när man ska sticka och handla på brädgården en kvart innan det är dags att hämta barnen på dagis.

Det var några av de för- resp nackdelar jag upplever efter att ha haft både fast och delbart drag.
Användarvisningsbild
av Fluffen
~Kalle~ skrev:
Fluffen skrev:Sköter du draget och tar du av det när det inte används så tycker jag du ska satsa på ett löstagbart.
Vet inte hur många drag man har tagit bort och smörjt upp åt folk som inte fått av det själva innan besiktning. :lol:
Ja.....Det är väl därför man har löstagbart för att ta loss det när det inte används... ;-//

Gör man så håller draget länge utan att sitta fast.
Självklart ska man ta bort det när man inte använder det, men vissa tycks inte fatta det. :x
Sen precis innan besiktning så kommer folk på att de inte får bort dragkroken. :lol:
Men trådskaparen skrev ju att han är ganska noga med sin bil så det ska nog inte vara ett problem.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Hej igen.
Jo det verkar finnas lite olika åsikter om detta med dragkrokar, men tror för min egen del att det lutar åt en löstagbar.

Fortsatt trevlig helg på er alla :D .
3G släcks

Nu har jag fått info i appen, bilen fick ny […]

Motorfästen XC60 -17

Det är iofs hål rakt igenom från […]

På min 2,4D -2008 hade låsringen som h[…]

Det är nog övre fjädersätet (a[…]