Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olson
I det läget skulle jag skaffa ett nytt
av CuteStoffe
känns inge vidare just nu. blev erbjude 70000kr för bilen som den står. gav 100000 precis för den samt 20000 på olika reserdelar så 50000 förlust på ett par månader är rätt surt.

ingen som har provat detta?
http://www.ferdfelt.se/manufact/holts/motorsvets.htm

har läst lite på olika forum om använder som säger att det fungerar..
av Psyko
CuteStoffe skrev:känns inge vidare just nu. blev erbjude 70000kr för bilen som den står. gav 100000 precis för den samt 20000 på olika reserdelar så 50000 förlust på ett par månader är rätt surt.

ingen som har provat detta?
http://www.ferdfelt.se/manufact/holts/motorsvets.htm

har läst lite på olika forum om använder som säger att det fungerar..

Ja, det täpper till ALLA öppningar. Skulle ALDRIG slå i sånt i min motor allafall.
av CuteStoffe
kan nog inte bli värre en va det redan är? med tanke så kanske det funkar annars så måste jag köpa en ny motor iaf..
av CuteStoffe
Bild

Sprickan är där vart det är inringat.
av Thomas J
Jag skulle testa om det var min motor, funkar det har du sparat massa pengar.En kompis lagade sin opel vectra med motorsvets och det funkade kanon. Mvh Thomas
av CuteStoffe
Ska nog göra det. kan nog inte förlora något på det.
av *pettson*
CuteStoffe skrev:Går det att laga en spricka i blocket mellan 4 och 5 cylinder eller är det bara att byta motor? isf är det någon som har en tillsalu?

V70N 2.4T 01:a
MEn stopp nu.. En spricka i en cylinder kan du få väldigt lätt om du överladdar en 2,4 hårt utan att schimsa mellan cylindrarna. Det är INTE svetsbart utan blocket måste kastas. ELLER så måste du fodra om blocket. Du kan INTE få läck mellan cylindrarna utan EN cylinder eller två läcker var för sej men dom sitter inte ihop du ser ju värmevidgnings delningen där, så du kan alltså INTE få dom att flåsa in i varandra. Sprickande cylindrar är inte ovanligt på 2435cc motorn med turbo eftersom det finns EN mm gods i cylindern att ladda på i.. på 2,3 liters motorn finns det 3mm..
Felen är otroligt vanliga på 40 serien då man laddar på med dom..(samma blocktyp)
av CuteStoffe
tycker det är konstigt för bilen är orginal utan chipp och diverse överladdningar. samt bilen har ej gått hårt. tycker det är konstigt att en motor spricker efter 6år vart mycket fel på den bilen i övrigt tycker jag. först rasa turbon efter 800mil sedan efter 6000mil sen växelådan på 13000tusen allt på garantin vissligen samt databox bytat 2gånger och vevhusvent 2gånger också på garanti. samt en massa andra småfel som rutorna ramla ner när man hissa upp dom och en massa annat konstigt.
Användarvisningsbild
av camaro69
CuteStoffe skrev:tycker det är konstigt för bilen är orginal utan chipp och diverse överladdningar. samt bilen har ej gått hårt. tycker det är konstigt att en motor spricker efter 6år vart mycket fel på den bilen i övrigt tycker jag. först rasa turbon efter 800mil sedan efter 6000mil sen växelådan på 13000tusen allt på garantin vissligen samt databox bytat 2gånger och vevhusvent 2gånger också på garanti. samt en massa andra småfel som rutorna ramla ner när man hissa upp dom och en massa annat konstigt.
Söte Stoffe. Var inte vi överns om att du blivit feblåst av din f d polare?
Vad har du att förlora att prova?
Blir det fel, är det väl bara att använda blocket som bojsänke.
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]