Jepp. det ar naturligtvis en smaksak.
Dali!
Vad ar skillnaden pa Geartronic & Powershift?
Moderator: Moderatorer
greeeken skrev:Om du är lat som dom flesta här så väljer du automat. Om du inte gilar att växla så kanske du borde köra bilspel på datan så slipper du.Det här är det dummaste jag har någonsin hört. Så DU har bestämt att man är lat om man överlåter ett helt onödigt moment, som att välja växel, åt något som är både snabbare och bättre, dvs växellådan och styrelektroniken. Om det är så kul med att göra allt jobb själv, varför har du inte spakar i kupen som styr bränsletryck, ventiltider osv osv. Under tiden då man körde ångdrivna bilar styrde man det mesta själv.
Om du vill köra bil så väljer du manuell. då ingår det att växla oxå.
Men som en del skriver är det mkt stads körning så är nog automat att föredra.
Själ så föredrar jag manuell.
Tycker du ska testa båda så vet du själv vad du vill ha.
zoran skrev: Jag slår vad att jag klår dig 0-100 i en manuell T5-a med min 2.5T geartronic.Nu får ni hålla isär begreppen lite. Automat kan vara snabbare 1-100 men det gäller bara när man har massor med motor och dåligt grepp, eller inte kan växla.
zoran skrev:Njaaa hm kanske kanske inte, en bil med pulver och automat? Ja vet inte har testat att köra kompisens Amg 500 med massa pulver i. Automat såklart. Både ja o nej kan ja säga, men det är ju smaksak vad man gillar, jag gillar manuell.greeeken skrev:Om du är lat som dom flesta här så väljer du automat. Om du inte gilar att växla så kanske du borde köra bilspel på datan så slipper du.Det här är det dummaste jag har någonsin hört. Så DU har bestämt att man är lat om man överlåter ett helt onödigt moment, som att välja växel, åt något som är både snabbare och bättre, dvs växellådan och styrelektroniken. Om det är så kul med att göra allt jobb själv, varför har du inte spakar i kupen som styr bränsletryck, ventiltider osv osv. Under tiden då man körde ångdrivna bilar styrde man det mesta själv.
Om du vill köra bil så väljer du manuell. då ingår det att växla oxå.
Men som en del skriver är det mkt stads körning så är nog automat att föredra.
Själ så föredrar jag manuell.
Tycker du ska testa båda så vet du själv vad du vill ha.
Jag VILL köra bil och jag VILL köra en automatbil. Bara för att DU fått för dig att manuell är rätt, betyder det inte att du har rätt och att jag inte vill köra bil.
Jag har precis lika mycket kontroll över min motor som du. Folk gnäller över att automater växlar ner så förbannat och driver nålen i rött varje gång man kör om, men det är inte sant. Vet man hur man ska köra en automat, så funkar den minst lika bra som manuell.
Jag slår vad att jag klår dig 0-100 i en manuell T5-a med min 2.5T geartronic.
Det kommer inte ens vara svårt ju. Och för övrigt. Sen jag lärde mig köra bil (13 år) har jag haft manuella bilar. Det är nu 19 år senare jag skaffat mig en automat, och jag skulle inte byta det mot något liknande.
Finns INGET som är så roligt som en bil med lite pulver i och automatlåda.
Som du skrev, smaken är som baken.
Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]