- mån 09 apr 2007, 00:00
Mamma lämnade s60'n en gång för byte av luftfilter. hahah 300 spänn tog killen på volvon. efter min semester fick ja reda på detta. Gick till volvo för att hitta killen som har 300kr/h för 2 minuters arbete. Jodå jag hittade han och fick 200 kr tillbaka!
dave skrev:Vad än tjötskallen Carman säger så är det volvos länk till kunderna: återförsäljare med deras mekanikerverkstäder som är dyra som fan, de tar jävligt bra betalt. Volvo i min stad byggde just ny front på sitt hus, byggde även ut med en jävla massa kvadrat, så det e klart det går bra för dem.Jo hehe dom bygger ut hos mig också.. ganska modernt och stort!
Exempel: Bytte bromsbelägg fram förra veckan. Beläggen kostade 800 kr, det kan jag ta. Sen kostade arbetet 800 kr.. ? Jag har sjäv bytt beläggen på en 850, det tar ca en halvtimme med smörjning. Alltså tog volvo 800 kr för ca 30 min arbete, vilket jag faktiskt tror tar dem kortare tid med deras maskiner för att ta bort hjulen, hissa upp bilen i en bekväm arbetsposition... Fin timlön? jävla ocker.
Så det blir att serva bilen hos volvo så man får stämpeln, sen laga den någon annanstans i fortsättningen.
Sen gott att volvo fick pisk av PLUS angående dessa gasspjäll!
Dave
Mamma lämnade s60'n en gång för byte av luftfilter. hahah 300 spänn tog killen på volvon. efter min semester fick ja reda på detta. Gick till volvo för att hitta killen som har 300kr/h för 2 minuters arbete. Jodå jag hittade han och fick 200 kr tillbaka!
- By MickeL62