Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Ampy skrev:Så det va kul att komentera allt detta men jag sägger så här grabbs mycket snack lite verkstad när man ställer en fråga hur man fixar felet så är det inte många som kan svara. Men tur att man känner riktiga proffs så 1. dränering 2. värmepaketet det är bara dem 2 grejjer och han visa mig hur jag skulle dränera många vet ju inte det här men duktiga på att prata eller hur CARMAN!
bra att det löste sig.
du ska vata att det är hur mycke lättare som helst att laga en bil, när man har den framförs ig, istället för en text på en dataskärm :!:

------------

sen undrar jag hur det kunde bli så många inlägg & 2 hela trådar :?:
När svarat fans i första svarsinlägget i första tråden? inte lätt att hjälpa till om du inte kollar det man tipsar om.
CarMan skrev:dreneringen till ac:n sitter under mittkonsollen "vid fötterna"

ut luften ska gå via luckor i skuffen på sidorna om du öppnar där man byter lampor.

står det vatten under golvmattan (inte gummimattan)

har du tvättat rutorna?

när händer detta?
hur står reglagen på ecc:n
Här är första tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... sc&start=0
Användarvisningsbild
av Bothner
Hur kom du åt dräneringen ??? Måste mittkonsollen ner, eller? År det som lastbilars tryckluftsbromsar med en nippel? Fattar noll,,, men ni hjälper säkert till!
Användarvisningsbild
av Ampy
Haha tack ändå men dem tipps hjälpte inte alls saken är den att dräneringen ite sitter i mitten av consolen!! den sitter vid pasagerar sidan mot höger fram skärm unndet handsfacken så det va inte dett häller det va så att motorn som styr MAN -AUTO -OFF läge inte funngerade p.g.a armen på lilla motor som sitter bredvid värme paketen inte funngerade förr att hjälp armen hadde låssnat med nu är det fixat o IMMA VAD ÄR DET FÖRNÅTT!!! TACK GRABBS I ALLA FALL
Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]

Du skriver om spridare som kanske läcker. Ett[…]

Ok tack för svar. Satte dit en Beg från[…]

Har försökt hitta mer info om detta. Mul[…]