Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kalles123
Har du beställt en cd-växlare från aliexpress så kan du väl svara hur det funkade sen när du monterat den..
Är själv lite sugen o få igång min du kan väl lägga en länk på vad du beställde samt frakt o pris MVH Kalle
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Äntligen en volvo igen! skrev:Hm, läste på lite om Aliexpress för att se om andra haft problem med dem,

Vad jag fattar är de på nåt sätt kopplade till Alibaba.com, de verkar i sig seriösa och även om en del har haft problem med dem verkar det vara undantag, möjligen kopplat till att företag säljer genom dem och att det är där problemet kan uppstå.

Ser även att om man väljer billigaste frakten så går det med båt... mellan 1 och 2 månader, men det finns vettiga alternativ som kostar lite till.
Har nu lagt en order och hoppas det blir bra, ska vara levererad inom 2 veckor, så vi hoppas.

Inser bara det tråkiga faktum att jag saknar den kabel som går mellan växlaren och radioenheten eftersom någon innan jag köpte bilen plockat ur den trasiga växlaren... får se hur jag löser det men om någon har en trasig spelare så är jag intresserad av kabeln :-D

/MK
Jag ska kolla om jag har min donator stereo kvar =) i så fall har jag den kabeln. Men du tror inte att den är med på den nya växlaren? Kommer inte ihåg hur det såg ut innuti med just kabeln.
Användarvisningsbild
av Äntligen en volvo igen!
Tjaba, lovade återkomma.
CD-växlarn jag köpte funkar, händer att den skippar någon sekund men det kan vara skivan som är repig.
Blev ingen tull på den heller, om det var lyckträff eller ej vet jag inte men transportören skickade ett mail att de skulle skicka uppgifter om hur jag skulle betala den innan de levererade och dagen därpå hade jag paketet.

Det gick att välja hur man ville ha transporten och jag tog inte det billigaste. kostade under tusenlappen.

Dessutom kostade jag på en trevlig historia från Yatour som jag hittade på Amazon.co.uk. En auxingång med läsare för usb och SD-kort samt vanlig 3,5mm ingång. I det paket jag tog ingick även en blåtandsdongel med mikrofon som man pluggar in på CD-växlaringången bakpå stereon, gör att jag kan snacka i telefon handsfree, streama spotify trådlöst etc.
Stereon bryter för trafikmeddelanden, kan styra volymen och bläddra bland låtarna från ratten. Streamar jag musiken från telefon kan jag svara med knappen för nästa låt eller trycka bort samtalet med bakåtknappen. kan rekommenderas.

Så, CD-enheten gick på ca 800 och funkar troligen inte sämre än nåt jag kunde få tag på här.

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]