Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eddar
Batteriene ligger i bunnen på den grå delen.
Der er 3 stk batterier à 2,4 V i serie, tilsammen 7,2 V
Om du vil legge batteriene i sirenen, så må det være små batterier.
Batteripakken på denne linken er større (bedre kapasitet), men får ikke plass i sirenen . .
Ser at prisen har steget til ca kr 50,-
http://www.ebay.com/itm/1-pc-7-2V-1300m ... 2347140815
Användarvisningsbild
av sthlm
I mitt fall så hade batterierna läckt så att kretskortet under var utom räddning.
Innan ni köper nytt batteri så kika ifall kretskortet ser någorlunda helt ut och inte som i mitt fall var totalt uppätet av läckaget från batteriet.
av WD666
Hej.
Har nyss bytit larmsirenen på min S60 2002.
Billigaste larmsirenen jag lyckades hitta kostade ca 2100kr på Bilia.
Och då letade jag runt mycket ! ! ! på nätet i världen.
Sen hade jag nytt skaffat Bilia kort så fick 20% rabatt på ett handlingstillfälle.

Bytet av larmsirenen är enkel och tar inte lång stund.
Jag fixade det ute i snön på parkeringen.

Mitt kretskort hade pajjat och en kondensator hade exploderat.

Har letat mycket efter ersättningsbatteri som skulle passa utan allt för mycket ombyggnad.
Billigaste jag hittade kostade 249kr plus frakt.

Med ny larmsiren försvann felkoderna och det blev lugn och ro..

Lycka till med bilen oavsett lösning du väljer.
/R
av svda
Om sirenen skall bytas till en ny är det billigare att köpa hela Volvos larmsats från Skandix i Tyskland, även inkl. frakt.
Hela satsen billigare än bara sirenen märkligt nog. Skillnaden mot svenska priser har dock krympt nu när Euron står i 10 kr.
Finns en flera tidigare trådar om detta.
av lindstrom90
Har haft isär larmsirenen idag och mätte på att batteriet var kasst så jag satte tillbaka enheten utan batteriet. Det tjuvlarmar när jag låser på dosan, men det låter inte högt. Men det låter ur larmsirenen.

Det hade kommit lite gegga på kortet men borstade bort det och kortet ser helt ut.

Ska jag satsa på en ny larmsiren eller vänta till jag testat ett nytt batteri ?
av svda
Svårt att säga om en ny siren löser problemet, men ett nytt batteri gör högst sannolikt inte. Att bara borsta är inte tillräckligt. Gör försiktigt rent med vatten och tops. Du kan testa sirenen innan du limmar ihop den.
Släcka felkod

Du behöver nog en anan läsare, typ iCars[…]

Hej, Jag har tydligen en ganska hög inlä[…]

Tänkte försöka mig på att g&o[…]

XC60 MY27

Trist att Volvo inte stoppar i ett större bat[…]