Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så var vi då hos Volvo, och dom bytte två tändspolar, alla stiften och hittade ett glapp i kontakten från datorn som styr tändsekvensen, om jag förstod det hela rätt. Och lika förbannat så tändes den där jävla trekanten och texten motor service erfordras på vägen hem från verkstan, men bilen går i alla fall bra nu (PEPPAR PEPPAR)

Har varken tid, ork eller råd att åka dit igen nu under semester tider......
Då får vi hoppas den slocknar snart eller hur?
Går bilen bra så är det ju lugnt, så länge den lyser Orange.....
håller alla tummarna här....Trevlig Semester nu......
Idag var det dags att åka till TUV för besiktning, som genom magi så slocknade lampan ungefär 3 minuter innan jag kom fram. Bilen gick igenom utan anmärkning. Glad i hågen beger jag mig sedan hemåt.....och tror ni inte att trekants jäveln tänds igen.....bilen går fortfarande fint och jag satt senare i kö i typ 3 timmar i dag i 38 graders värme utan problem....

Och nu har den slocknat igen.....jag vet inte....jag skiter i den där lampan nu, jag ids inte åka tillbaks till Volvo och kolla felkoder....om något pajar så fixar jag det då.
Lugn o fin nu Andreas, kan vara Lamdasonden som spökar bara.
Åk nu o njut av sommaren, inget som ställer till det, så länge bilen går bra......
Ta en Pilz o koppla av nu med semestern..... :P

Jo det är inte speciellt stort, nedan är[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]

Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]