Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xuri
hämtade idag ut en helt ny kamremsats + hjälprem med spännare å allt på volvo för 2800kr te min d5a... tycker de är riktigt billigt mot vad de kostar till andra märken så skulle inte fundera på pirat....

jag gav 2300kr inkl jobbet på volvo till min s70, 00a bensinare med nya motorn... standard priset var 2800kr...
av Johnnie
Xuri skrev:hämtade idag ut en helt ny kamremsats + hjälprem med spännare å allt på volvo för 2800kr te min d5a... tycker de är riktigt billigt mot vad de kostar till andra märken så skulle inte fundera på pirat....

jag gav 2300kr inkl jobbet på volvo till min s70, 00a bensinare med nya motorn... standard priset var 2800kr...

Ingick det vattenpump i det priset? Annars hamnar man nog över 3500...
Det finns en kamremsats från INA inklusive vattenpump för 1069, blir knappt 1500 med hjälprem och spännare.
Är INA satsen är lika bra eller bättre än original? Skulle vara kul att spara 2000 spänn. :D
Användarvisningsbild
av Magnus308
Johnnie skrev: Är INA satsen är lika bra eller bättre än original? Skulle vara kul att spara 2000 spänn. :D
INA tillverkar kamremsspännare och löphjul åt Volvo
Vattenpumpen till Volvo tillverkas av AISIN
av Johnnie
Magnus308 skrev:
Johnnie skrev: Är INA satsen är lika bra eller bättre än original? Skulle vara kul att spara 2000 spänn. :D

Okej :)
Vet du vem som tillverkar remmen åt Volvo?
Vattenpumpen som följer med INA satsen, är det deras egen eller nån annan som tillverkat den?
Senast redigerad av 1 Johnnie, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Johnnie skrev:
Magnus308 skrev:

Vet du vem som tillverkar remmen åt Volvo?
Gates och Contitech tillverkar remmar åt Volvo, Vem som tillverkar just denna rem åt Volvo vet jag inte och jag skulle inte bry mig nämnvärt om vilket märke jag köpte av dom två.
av Johnnie
Magnus308 skrev: Gates och Contitech tillverkar remmar åt Volvo, Vem som tillverkar just denna rem åt Volvo vet jag inte och jag skulle inte bry mig nämnvärt om vilket märke jag köpte av dom två.

Jag kollade på multiribbremmen, den var märk Volvo och Gates. Kamremmen var bara märkt Volvo och massa sifftor.
Jag tror jag ska beställa ett kit från Contitech, det verkar bra. :D
av Johnnie
Det blev en Contitech kamremstats inklusive vattenpump för 1164 kr, Contitech multiribbrem för 255 kr och BTA löprulle för 160 kr på bildelaronline24. :D
Fick grejerna i maj 2015.

För dom som undrar över märkningen av grejerna:

Kamremmen = Contitech Made in Mexico 10.10.2014
Multiribbremmen = Made in Germany 15.12.2014
Löprullen till multiribbremmen = BTA, lagret i rullen märkt: Japan Nachi 6203 NSE C3
Spännrullen = INA Slovakia
Löprullen = INA France
Vattenpumpen = Contitech

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Kablar till tändspol

Får man såna nånstans?

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]