Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har varit in på Volvo 4 ggr under ett halvår och frågat på 16k mila servicen med kuggremsbyte osv.
Det gäller en XC70, 2.5t född -04.
Från början sa de 4500kr, sen blev det 6500kr, sen 7800kr och nu sist när jag bokade tid så skulle de ha 9900kr.
Alltså.... hallå där.
Är det någon som har ett grundpris på vad det ska kosta just för min modell?
Det som görs vid 16 000 mil, eller 10 år alltså.

Tack!

/J
16000 mil är en stor service.

Stora jobb
Ny kamrem
Ny vattenpump
Nya löphjul
Troligen ny fläktrem
Rengöring av vevhusventilation. ( mycket viktigt inte hoppa över det på verkar gången på bilen plus andra negativa saker som kommer hända, första tecknet på stop i vevhusventilation är tomgång som inte är blixt stilla)

Automat bör byta olja i den i så fall.
Skulle även rekommendera oljebyte i vinkelväxeln.

Till priser skulle gissa på att dom tänk så här ungefär.

Service olja kupefilter samt det vanliga. Ca 3300 kamrem ink vattenpump ca 5000. Rengöring vevhusventilation ca 1400 total pris ca 9900 kr.

Med vänlig hälsning,
Andis
Jag betalade 9600:- för min stora service vid 18000 mil. Och det var utan vattenpumpsbyte. Fläktrem bytes inte av den enkla anledning att det inte finns någon sådan att byta.
Uppdatering av mjukvaror
Luftfilter
Multifilter
Oljebyte
Tändstift
Bränslefilter
Kam- och hjälpagregatrem
Samt kontroll av bromsar och kontroll efter läckage.

Jobbet utfört på volvoverkstad. Det kostade schaber. Jag vet inte om en verkstad som Mekonomen var speciellt mycket mindre dyr.
Köpråd S60

Servar du själv, eller alltid verkstad??? Olj[…]

På min V60 2019 funkade det exemplariskt, me[…]

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]