Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erikrobert
Hejsan

Vad kan vara för fel?

Den skallrar bara vid vissa låga varvtal nära tomgång, ibland inte alls, men skallrandet är ganska högt, och verkar komma från frampartiet av bilen.

Skallrandet påverkas inte huruvida kopplingen är nere eller inte, dock kan skallrandet minska lite ibland om jag trycker på bromsen, även vid stillastående.

JAg var på en verkstad och och dom hissade upp bilen och kollade bara lite fort, typ 5 minuter eftersom att jag trodde det var värmeskydden. , men det var inte värmeskydden, vilket jag förstår, skallrarndet låter som hårdare metallljud

Sen dom trodde först att det kanske var en vinge i tubon, och frågade om jag har minskad effekt i bilen, nej, den acellererar hur bra som hellst, och jag både känner och hör tubon.

Sen nämnde dom svänghjulet, men blev tveksamma när kopplingen inte påverkade ljudet.

Någon som har en kommentar till det här ?

Tacksam för svar från en person med ganska medioker kunskap om motorer och bilar.
Christian
av DieselD5
Har en V70 D5 - 02, du skriver att du hör turbon hur menar du då?
Jag hör bara min när motorn är kall och jag gasar lite försiktigt, och bara ett svagt vinande...
Lättast är det väl om du kan lägga upp ett videoklipp så får du säkert ett bra svar.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]