Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
2.5T i S80N är väl mer eller mindre samma motor som i föregångaren ja. Sen finns det ju en etanolmodell också, 2.5FT.

Jag hade själv en 2.5T -04 tidigare och anser efter det att det närmast är tjänstefel att köpa en stor Volvo utan turbomotor. Bensin eller diesel spelar mindre roll, men man blir en mer harmonisk människa bakom ratten när man har turbomotorns fina skjut direkt från låga varv.

Dina frågor om benutrymme osv får du enklast svar på genom att provköra, klämma och känna. Du har ju en S80 själv och det är enklast att sätta dig i en N-modell och känna hur det känns jämförelsevis.
av monza
Klokt, Perc.
Jag var iväg o tittade på S80N tillsammans med 173 cm dotter,
Det är både mindre stolar, kortare sittdynor samt mindre utrymme fram i S80N. Nu kanske det finns olika varianter o storlekar på stolarna?
Benutrymmet bak för dottern var något mindre, med klart mindre utrymme för fötterna under stolen och för att över huvudtaget röra sig bak. Eller som hon sa: jag får "cellskräck bak i S80N jämfört med S80."
Den är smalar..., ja, S80N är mindre på alla håll o kanter, helt enkelt.
Trist men jag ser inte att jag kommer att köpa en S80N öht. :(

Fast nu vet jag att se till att jaga just "mitt perfekta exemplar" av en så sen -06 S80 2,5T Classic som möjligt. :D

Mvh

Inte provat men om spridarbilden är fel s&ari[…]

Är försäkringar något som dis[…]

Avgaser ut från vänstra röret endast

Sitter ett spjäll i höger rör som &[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

Surt att kameran är så känslig och[…]