Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superpackman
Hej gott folk, vet inte om ja inbillar mig eller om det kanske är fel, så här är det.
Har en volvo s60 2.4t 01, Chippad. går hur bra som helst tills idag då det känns som den inte riktigt orkar, det första som slog mig var "den kan inte hålla laddtrycket" men ja är inte så haj på sånt här, någon som vet eller har ett humm om det?

Tacksam för svar

mvh!
av cme
Mät vad du har för laddtryck så vet du...
Jag har bytt mina magnetventiler som styr trycket.
av CANBus
det är ju garanterat laddtrycksgivaren.
magnetventilen tror jag inte på.
för den enkla sakens skull prova rucka på wastegatestången, den kan ju kärva.
av superpackman
CANBus skrev:det är ju garanterat laddtrycksgivaren.
magnetventilen tror jag inte på.
för den enkla sakens skull prova rucka på wastegatestången, den kan ju kärva.
okej, vad kostar det att köpa en ny sån? kan det kosta att byta den?

Körde med bilen idag igen och känns inte som den går som den gjorde innan. Det där draget kommer liksom inte lika mycket som innan, framför allt inte på 4an och 5an:s växel,

tacksam för alla svar

mvh Mats och God HJUL!:)
Användarvisningsbild
av _Rick_
Är avgassystemet okej? Mitt var täppt och fick bytas (efter ca 8500 mil)

Om du kör med sportfilter med inoljat filterelement så kanske din LMM fått skräp på sig? Då går de sämre och 'segare'

Bytte LMM på min bil och det blev som en annan bil. Men testa först om du har möjlighet.

Men du får kolla så den laddar okej först. Kan ju vara en läcka på insugssidan.

Mao många grejjer
av superpackman
_Rick_ skrev:Är avgassystemet okej? Mitt var täppt och fick bytas (efter ca 8500 mil)

Om du kör med sportfilter med inoljat filterelement så kanske din LMM fått skräp på sig? Då går de sämre och 'segare'

Bytte LMM på min bil och det blev som en annan bil. Men testa först om du har möjlighet.

Men du får kolla så den laddar okej först. Kan ju vara en läcka på insugssidan.

Mao många grejjer
Det är ett ferrita 2½ från katten köptes i samma veva som den trimmades på atm för ca 2 månader sedan! ja har ett Insattsfilter k&N kan det ha något med det att göra med? Vad kostar LMM att köpa?
Tacksam för alla svar!

MvH! Mats GOd jul
V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]