Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av duck7of7hazzard
Hej jag har fått ett skrapande ljud på min volvo xc90 det är i synk med hastigheten minskar vid gas och slutar vid inbromsning ,
det är inte bromsarna för dom har jag byt skivor och backar .
det låter mer vid låg hastighet och mindre vid högre hastighet men det tror jag bara är för att frekvensen blir högre så det jämnarut sig till ett konstant ljud. jag har bytt vinkelväxel och kardanaxel .
ljudet kommer en gång på 1,5 i 20 km timmen ungefär .
det ändrar sig inte om man har en annan växel i heller .
av HiTek
Av din beskrivning så låter det som att det kan vara bromsbelägg/en som låter eftersom det låter mer i lägre hastighet och dem är inte bytta?
Hade ett skrapande ljud på en tidigare bil och det va bromsbelägget som va slut som orsakade det.
HiTek skrev:Av din beskrivning så låter det som att det kan vara bromsbelägg/en som låter eftersom det låter mer i lägre hastighet och dem är inte bytta?
Hade ett skrapande ljud på en tidigare bil och det va bromsbelägget som va slut som orsakade det.

ja jag var säker på att det var bromsarna så jag byte alla backar och skivor men ljudet kvarstod ??:-/

Fast det är ju sak samma vad bilen kostar n[…]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]