Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
holmarenn skrev:Vad kan hända om jag inte byter däck :P
Du gör miljön en tjänst genom att inte slänga fungerande grejer.
Håller du hastigheten är det inga problem med vattenplaning.
Användarvisningsbild
av reo91
Vibrationer kan uppkomma efter länkarmsbyte pågrund av att hjulinställningen ändras lite och då är däcken inte slitna efter den nya hjulinställningen.
Kan ta ett tag för däcken att slitas rätt igen, men du har så lite kvar på däcken så jag hade bytat ut däcken.
av Arnold
reo91 skrev:Vibrationer kan uppkomma efter länkarmsbyte pågrund av att hjulinställningen ändras lite och då är däcken inte slitna efter den nya hjulinställningen.
Kan ta ett tag för däcken att slitas rätt igen, men du har så lite kvar på däcken så jag hade bytat ut däcken.
Om det stämmer så skulle man få vibrationer när man bytt däck, eller...
Användarvisningsbild
av reo91
Nya däck har ju inte slitits, men de gamla däcken e slitna efter den hjulinställning som bilen hade(fel hjulinställning). Det behövs inte mycket stor skillnad på den nya länkarmen för att det ska sitta annorlunda. Gör man sedan också en hjulinställning så ska det sitta så att däcken inte ska slitas fel.
Testa att sätta framdäcken bak så ser du vad som händer. Förmodligen kommer det ändras och vibrationerna kommer flyttas från framvagn till bakvagn eller tvärtom.
Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]

Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]