Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eddan
Hej på er

Kan någon svara om jag måste programmera om DIM och jag byter den, Har haft fel på min och nu har jag köpt en beg från skroten. Men jag har hört att det behövs en programmering av den nya DIM. hur väl stämmer detta. Jag menar milmätaren hämtar väl informationen från "stordatan" eller har jag fel, Verför krävs det en programmering. varför inte bara byta rakt av?
av Frigge
Eddan skrev:Hej på er

Kan någon svara om jag måste programmera om DIM och jag byter den, Har haft fel på min och nu har jag köpt en beg från skroten. Men jag har hört att det behövs en programmering av den nya DIM. hur väl stämmer detta. Jag menar milmätaren hämtar väl informationen från "stordatan" eller har jag fel, Verför krävs det en programmering. varför inte bara byta rakt av?
Den måste laddas med mjukvara och mätarställningen blir den som står i det begagnade kombiinstrumentet, den läses INTE över. Programeringen krävs för att dels rätt info ska in i det "nya" DIM,vad för bil det sitter i osv. Sen ska databasen registrera vilket hårdvarunr o serienr den "nya" DIM har. Gör du det inte blir det problem om en annan enhet måste laddas i framtiden då databasen har fel information om hårdvarorna i din bil
Användarvisningsbild
av Eddan
ok, då vet jag. är det någon som har en uppfattning vad denna programmering kostar
av Frigge
Eddan skrev:ok, då vet jag. är det någon som har en uppfattning vad denna programmering kostar

Skulle tippa på ca 6-800 riksdaler
Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]