Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
2444ever skrev:Han skrev iofs "samma motor", men vad jag förstått räcker inte det. Även inom samma modellår (med samma motor) så tror jag att det kan finns olika versioner av styrsystemet. Tror att om man inte ersätter med korrekt Volvonummer så måste programvara laddas. Sen om vissa Volvonummer inte ens kan fixas med att ladda programvara vet jag inte.
Han skrev "det är en FÖRDEL " om det är samma motor. Det är ett KRAV.
av Provocative
wissel skrev:
Provocative skrev:Funderar oxå på att köpa begagnat, men med rätt etickett.
Tyvärr så måste det vara samma tillverkare på sjället som du har i dag. Däremot så spelar det ingen roll vilken modell av bil den kommer från. Däremot så är det en fördel om det är från samma motor då det då blir Plug&Pray.
Lite fel här i infon !
Du kan inte ta ett spjäll som suttit i en Turbo och få den att funka i en Sugis. Det går inte ens att ladda ett
fel spjäll via Vida.
Då har vi fått olika information. Jag fick min info från en Volvomek. Men det spelar ingen roll för mig. Mitt spjäll är bara småbusigt än så länge så blir det aktuellt med ett begagnat kommer jag ändå söka efter ett som suttit i samma motor som jag har nu.
Användarvisningsbild
av Vojje
Provocative skrev: blir det aktuellt med ett begagnat kommer jag ändå söka efter ett som suttit i samma motor som jag har nu.
Canbus. Jag säger bara canbus. Att det är rätt art.nr. på spjället är en bra början och har det suttit i en likadan motor som man själv har finns chansen att det funkar. Men om det inte kan kommunicera med resten av bilen så ...

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]