Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

baljbalj skrev:Jag hade nästan bestämt mig för såna, men har sett så många som rackar ner på dom när man söker på nätet. Typ att dom skramlar och det blir smuts och imma mellan fönster soch solarplexius plexiglaset.

Jag var mest orolig för imman och skramlet faktiskt. Har du haft dina länge?

Men nu blev jag lite sugen igen måste jag erkänna :).
Min erfarenhet av solarplexius, immar mellan fönster och plasten när det är kallt ute, bakrutor går inte att hissa ned, och så nötte de av trådar till bakrutevärmen så den tinar inte upp rutan som den ska. Men inget skrammel från mina ivf.
S80D5-02 skrev:Hur funkar det med såna där färdigskurna, tunna och utan klister, som säljs på blocket då? Nån som vet?
Har inte testat själv, men har sett flera som provat.
De har en förmåga att släppa och bilda luftblåsor vid temperaturskillnader.
Då ser det allt annat än snyggt ut..
Dessa är för mig inte ett alternativ. Då kör jag hellre utan något alls.
Installerade Solarplexiusskivor för några veckor sen. Har för mig att dom kom efter en eller två dagar så leveransen var grym.

Det var ganska lätt att montera, det enda problemet var att en av kontaktera till glaskrosstrådarna ligger i spänn och när man väl monterat skivorna är det inte så lätt att ta ur dom om något ligger i spänn (hoppas det håller) och slipa bort material. Dessutom vete tusan hur man ska kunna slipa på en sån skiva efter man dragit av skyddsplasten och sen få bort alla partiklar.
Bild

Har inte hört något gnissel och gnek från dom än. Men hela konceptet känns lite epa måste jag säga.

Men dom gör jobbet! man kan åka bil utan att barnen skriker i panik pga sol i ögonen.
En dag för några veckor sen hade larmet gått på bilen, gick runt och kollade med såg inget. Någon vecka senare kom ett felmeddelande att larmsystem service erfodrades eller dylikt, inte så att man kom ihåg detta direkt då...

Bad dom kolla på det (felsökning) eftersom bilen ändå skulle in på service men kom på detta kvällen innan, och ja kontakten hade hoppat av på vänster bakruta.

Plockade ut skivan och slipade upp spåret med Dremmeln, funkar klockrent. Spolade av skivan i duschen och torkade med en mjuk handduk för att få bort partiklar.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]