Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Åba skrev:Problemet är ju bara att det är lite knepigt att få dit det själv.
(Både fjäder och dämpare måste tydligen demonteras)
Verkstaden ville ha ca 2000:- för både vä. och hö. sida :(
Jäkla ocker och rent lurendrejeri!!! :evil: Inte f*n behöver man demontera något...inte ens däcken!!! Jag blir så förbannad på verkstäderna som hittar på en massa arbetsmoment som inte behövs för att tjäna pengar på aningslösa kunder!!

Sorry för utbrottet...men jag börjar bli lite trött på att äga en relativt ny bil.

Lösningen har du fått av Wissel så det behöver inte skrivas om igen. :-)-) Ett tillägg kan vara att när bilen är hissad och den gamla isolatorn är borttagen så är det bra att göra anläggningsytorna ordentligt rena innan nya isolatorn sätts dit.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av Perra83
Fred skrev:
Åba skrev:Problemet är ju bara att det är lite knepigt att få dit det själv.
(Både fjäder och dämpare måste tydligen demonteras)
Verkstaden ville ha ca 2000:- för både vä. och hö. sida :(
Jäkla ocker och rent lurendrejeri!!! :evil: Inte f*n behöver man demontera något...inte ens däcken!!! Jag blir så förbannad på verkstäderna som hittar på en massa arbetsmoment som inte behövs för att tjäna pengar på aningslösa kunder!!

Sorry för utbrottet...men jag börjar bli lite trött på att äga en relativt ny bil.

Lösningen har du fått av Wissel så det behöver inte skrivas om igen. :-)-) Ett tillägg kan vara att när bilen är hissad och den gamla isolatorn är borttagen så är det bra att göra anläggningsytorna ordentligt rena innan nya isolatorn sätts dit.

Mvh
/Fred
Verkstaden byter säkert den nedre isolatorn som ligger i tallriken under fjädern för DÅ måste fjädern bort för annars får man inte dit isolatorn. Isolatorn (slangbiten) som monteras på fjädern är en enklare variant. På äldre bilar satt det säkert ingen isolator mellan fjädern och tallriken utan det kom på nyare årsmodeller.
2000kr för att riva två fjäderben kan kanske vara acceptabelt.
av Fred
Ja, jag menar inte att 2000 kr för att riva två fjäderben är oacceptabelt. Dock är det helt oacceptabelt att verkstaden hävdar att detta behövs för att åtgärda berörda problem när det finns en mycket enklare och billigare lösning! En lösning som bilägaren kan utföra helt själv gratis om denne är det minsta händig.

TS kör en "äldre" bil som inte har den nya konstruktionen och behöver mao inte få den installerad heller.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]