Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stuffs
Hej! Har ett tag haft problem med bilen.. Så fort jag kommer upp i 1 bar laddtryck så slår bilen ifrån, orange varning och motorservice erfodras. Felkoder säger laddtrycks reglering felaktig. Jag har bytt Magnetventil utan framgång. Är det bara en trasig motorkudde att välja på då, eller kan det vara något annat?

//stuffs
Användarvisningsbild
av stuffs
stuffs skrev:Hej! Har ett tag haft problem med bilen.. Så fort jag kommer upp i 1 bar laddtryck så slår bilen ifrån, orange varning och motorservice erfodras. Felkoder säger laddtrycks reglering felaktig. Jag har bytt Magnetventil utan framgång. Är det bara en trasig motorkudde att välja på då, eller kan det vara något annat?

//stuffs
Bump :)
av xonin
Jag har samma problem med min -07:a 2,4D provade att byta luftmassemätaren och det gick bättre en liten stund. Sedan kom samma problem tillbaka igen. är det ingen som har något råd ang. detta?

/xonin
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Hade liknande problem. Vid fullgas kunde bilen gå i limp-home och moterservic erfodras tändes. Har bytt filter (hade filter ifrån skruvat.se) köpte ett på mekonomen. Nu har filtret bara rullat 2000 mil men inget krångel än.
av volvoknutte
Ta för vana att byta bränslefilter varje höst, det är en billig livförsäkring för att
slippa en massa strul. Trots att volvo har 6000 mils intervall på filtret.
av inkognito
Byter man varje höst, så brukar bilen funka, oavsett väder. Jag har haft dieselbil senaste 10 åren, och har inte haft problem en enda gång att det frysit, eller strulat. Byter filter varje höst, och tankar bara på mack.
av xonin
Jag tackar för informationen och kommer att prova med bränslefiltret innan skiten hamnar på verkstad. Den har varit inne för "nollställning" 6ggr på 3 veckor i avvaktan på att man förhoppningsvis kan leka mekaniker själv. Tue att man har bra kontakt med verkstan istan;)

/xonin
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]