Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan har precis köpt mig en volvo s60 2,4 liters 140hk-2001

Har lite frågor som ni säkert kan svara på

fråga nr 1.
Vad e det för storlekar på hötalarna i dörrar,hatthylla,bakdörrar?
Vill ev kanske byta alla dessa mot något bättre som passar utan modifikation?? o inge slusteg då jag gillar orginal utsende på bilen
har Hu-603 tror jag stereon hette om jag inte minns fel

nr.2 Några kända problem på dessa bilar jag bör tänka på?

bilen har rullat 12800mil o e full servad o går kanon fint känns mycket piggare än 140hk måste jag säga.

nr.3 det ända jag tycker höras är i vissa ojämn heter ett klonk ifrån framvagnen vad kan detta va för klonk?
om du inte har köpt en snik inportare så räcker orginal högtalarna långt, o behöver defenetivt inte bytas. köp et PA 200 så låtetr det bättre (detta är orginal slutsteg)
Svaren på dina frågor finns redan på forumet. Gör ett par sökningar så kommer du hitta dem.
Sen förstår jag inte riktigt hur ett slutsteg skulle förstöra originalutseendet på bilen. Det är ju inte så att man skruvar det ovanpå huven eller taket direkt... :roll: Jag kör med en grymt bra DLS 4-kanalssteg som är gömt under golvet i skuffen, syns inte alls! :D Dessutom finns det ju originalsteg om man är det jag, lite provokativt, brukar kalla "märkesslav"... :wink:
Spjällhuset brukar ge upp (kolla om ditt har har gul etikett=utbytt till det bättre :D,annars vit etikett= :( ).

"Klonket" fram kan vara dåliga krängningshämmarstag.

Låskistorna i dörrarna kan ge upp (I mitt fall så låste förardörren upp sej igen efter pålarmning efter cirka 10sekunder).

Ett "sorgebarn" är tät vevhusventilation.
Fred skrev:Svaren på dina frågor finns redan på forumet. Gör ett par sökningar så kommer du hitta dem.
Sen förstår jag inte riktigt hur ett slutsteg skulle förstöra originalutseendet på bilen. Det är ju inte så att man skruvar det ovanpå huven eller taket direkt... :roll: Jag kör med en grymt bra DLS 4-kanalssteg som är gömt under golvet i skuffen, syns inte alls! :D Dessutom finns det ju originalsteg om man är det jag, lite provokativt, brukar kalla "märkesslav"... :wink:

Sant så sant går ju att gömma.Är ganska ny när det gäller volvo har bara haft en 740-88 som är till salu nu då jag köpt denna s-60 så alla tips är välkommna.
Vart o kikat o det satt några 6*9 bak som någon har satt dit av tidigare ägare men skall ta bort dessa då dom inte ens e fastsatta dom bara ligger löst i hålen.Gillar inte när dete oseriöst gjort vill bara ha orginal prylar på insidan av bilen men e inte så insatt i just volvo men gillar S60in skarpt invändigt e det ljust halvskinn med lite mörkare trä paneler i dörrar osv funderar på att lacka lite lister på utsidan i volvos typ choklad bruna då bilen e ljus ljus brun.Möjligen någon toning o säkning o finare fälgar av det yttre visst har kikat liite på Evolve kit oxå men får se.Sitter o kör Mustang 2008 Gt på sommaren så volvon e mera brukis men ändå fin bil:)
vad tycker ni jag skall hitta på med bilen utan att förstöra den för mycket o hålla den stilren???
Sorry, Daddan, men det stämmer inte...alla bilar som har första generationens Magnetti Marelli-spjäll (vit etikett) riskerar att få problem. Till exempel har alla BiFuel denna skräpkonstruktion och just den bil tråden handlar om har det med största säkerhet också.

@Lövet , Okey, får se vad firman visar[…]

T6:an av d. byt olja i lådan med så :[…]

Blinkande ljus

Rent spontant borde det vara kopplat till laddning[…]